نشست رویداد نوای نواحی در خانه مینایی؛ تغییر آنچه کرونا تغییرش داد

به گزارش آبنما کار نشست خبری دست اندرکاران برگزاری رویداد نوای نواحی در نوروز ۱۴۰۰ روز شنبه هفتم فروردین در مجموعه فرهنگی تاریخی خانه مینایی تهران برگزار گردید.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، نشست خبری رویداد «نوای نواحی در نوروز ۱۴۰۰» با شعار «جان تو، جان شهر» به دبیری محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی «لیان» روز شنبه هفتم فروردین در خانه تاریخی مینایی برگزار گردید. در این جلسه علاوه بر شریفیان، سیدمحی الدین فاضلیان مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هم در حضور داشت.
سید محی الدین فاضلیان دربخشی از این نشست خبری ضمن اشاره به شعار «جان تو، جان شهر» اظهار داشت: ما در ۱۴۰۰ از جسم و کالبد شهر گذر کرده ایم و روی صحبت مان با جانِ شهر است. ایجاد فضایی رنگین و پرنشاط با هدف ایجاد تغییر در آن چه کرونا بر ما تحمیل کرده است یکی از مهم ترین اهدافی بود که ما دنبال می کردیم. بر همین مبنا از ۲۰ اسفند تا ۱۲ فروردین ۴۴۰ اجرا تعریف شد. همچون تحویل سال متفاوتی که در میدان آزادی برگزار شد و در ادامه دو شب اجرای علیرضا قربانی و الان «نوای نواحی در نوروز ۱۴۰۰» که در طول سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. این دفعه ما به جای دعوت از مردم، خود به دیدار آن رفته ایم و بخشی از آن چه در این دیدار همراه خود داریم، آیین ها و سنن ایرانی است.
هنرمندانی که کارشان از مدافعان سلامت کمتر نیست!
محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی «لیان» و دبیر رویداد نوای نواحی هم در این جلسه اظهار داشت: با عنایت به زمانی که در اختیار داشتیم اتفاق مبارکی رخ داد و توانستیم از چهره هایی شاخص دعوت نماییم. کار این عزیزان از نظر من کم از کار مدافعان سلامت نیست و همان گونه که سلامت جسم مان در گرو هنر مدافعان سلامت است، اینان هم نگران سلامت روان مان هستند.
سرپرست گروه «لیان» با تکیه بر این که تنها دبیر «نوای نواحی در نوروز ۱۴۰۰» است و نه مسئول برگزاری آن، اضافه کرد: با عنایت به استقبال گسترده ای که از اجراهای این رویداد صورت گرفته است و همچون حضور سه هزار نفر در فضای باز برج میلاد برای اجرای گروه لیان، باید تاکید کنم که ما و همه گروه های حاضر در این رویداد کلیه شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و می نماییم و هدف مان ایجاد شور و نشاط و انبساط خاطر برای مردمی بوده است که به دنبال انتشار کرونا و چنبره این ویروس بر زندگی مان، گرفتار اندوهی بی انتها شده اند، اما در پاسخ به انتقادات احتمالی باید توضیح دهم که رویداد «نوای نواحی» تنها به دبیری من برگزار شده است و سایر هماهنگی ها در حوزه برگزاری و صدور مجوزها بر عهده من نیست.
شهر تهران از روز پنجشنبه پنجم فروردین به مدت یک هفته در باغ فردوس، فضای باز برج میلاد، خانه مینایی، خانه ساعی، تئاتر شهر و راه آهن میزبان موسیقی اقوام و نواحی ایران است.
بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته نوازندگان و هنرمندانی از بلوچستان، مازندران، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، لرستان، کردستان، آذربایجان، شیراز، خراسان، کرمان و گیلان این روزها میهمان پایتخت هستند تا چهره شهر را به نوایشان بیارایند. باغ فردوس، فضای باز برج میلاد، خانه مینایی، خانه ساعی، تئاتر شهر و راه آهن در طول این هفت روز میزبان موسیقی اقوام خواهند بود.

منبع: