در دیدار سفیر پاکستان با نماینده ولی فقیه در حج عنوان شد آمار سفرهای زیارتی پاکستانی ها به ایران

به گزارش آبنما کار سفیر پاکستان می گوید: تا قبل از کرونا، سالانه حدود ۷۰۰ هزار پاکستانی برای زیارت به ایران سفر می کردند. پاکستان منتظر است بار دیگر شرایط سفرهای زیارتی فراهم گردد.
به گزارش آبنما کار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، رحیم حیات قریشی ـ سفیر پاکستان در ایران ـ با حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ در محل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و درباره همکاریهای دو کشور در زمینه زیارت و سفر زائرین پاکستانی به اماکن متبرکه در ایران و عتبات مقدس در عراق گفتگو کرد.
نواب با اشاره به این که همگرایی و وحدت کلمه محور مهم برنامه های پیامبر اسلام (ص) برای مسلمانان بود، بیان نمود: این دشمنان هستند که از تفرقه بین کشورهای اسلامی سود خواهند برد و مسؤولان کشورهای اسلامی باید با الگو قراردادن برنامه های نبی اکرم (ص) برای تقویت همگرایی و وحدت امت اسلامی بکوشند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی پاکستان در برنامه های مختلف جهان اسلام همچون کشورهای پیشرو و همکار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران بوده است، از موضع گیری نخست وزیر پاکستان در دست رد زدن به سینه اشغالگران قدس و ارتباط نگرفتن با رژیم صهیونیستی قدردانی نمود.
او همینطور از حضور زائرین پاکستانی در ایران برای زیارت اماکن متبرک و عبور از کشورمان برای تشرف به عتبات مقدس در عراق با برطرف شدن ویروس کرونا استقبال کرد و اضافه کرد: امیدواریم یادداشت تفاهم همکاری در امور حج که برای آقای نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان فرستاده شده است، بین مقامات دو کشور امضا شود.
حیات قریشی ـ سفیر پاکستان در ایران ـ در این دیدار به مواضع مشترک دو کشور در مورد اقدامات غربِ ضد مسلمانان و مبارزه با اسلام هراسی اشاره نمود و اظهار داشت: ایران و پاکستان از تاریخ، تمدن و دین مشترک برخوردار می باشند و به پیامبر اسلام (ص) عشق می ورزند.
او از حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم پاکستان و کشمیر قدردانی نمود و اضافه کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه حدود ۷۰۰ هزار پاکستانی برای زیارت به ایران سفر می کردند و بخشی با عبور از خاک ایران به عتبات عالیات مشرف می شدند و الان منتظرند تا بار دیگر با بهبود شرایط، سفرهای مذهبی شروع شود.
قریشی از سیاست جدید پاکستان برای سازماندهی زائرین پاکستانی و رسیدگی به مسائل پزشکی و بیمه آنها اطلاع داد و اظهار داشت: ما علاقه مندیم که ارتباطات و امور دینی و مذهبی بین دو کشور را تعمیق بخشیم.
اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ هم اظهار داشت: امیدواریم حاصل رایزنی ها بین مسؤولان دو کشور به تسهیل امور حجاج، عمره گزاران و زائرین عتبات منجر شود.
حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی ـ معاون عتبات عالیات سازمان حج ـ هم با اشاره به خدماتی که به زائرین پاکستانی در ایران عرضه شده است، اظهار داشت: ما آمادگی داریم تجربیات خود در زمینه عرضه خدمات درمانی و بیمه زائرین را به پاکستان انتقال دهیم.
نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به این که در پژوهشکده حج و زیارت در قم حدود دو هزار جلد کتاب در حوزه مسائل حج، عمره و زیارت به چاپ رسیده است، اضافه کرد: منابع این پژوهشکده می تواند منبع خوبی جهت استفاده کشورهای اسلامی باشد و به زبان های مختلف ترجمه شود و مورد استفاده زائرین عتبات عالیات و حرمین شریفین قرار گیرد.

منبع: