بامداد روز جمعه ۱۰ بهمن ماه؛ خواننده خلبانان، ملوانان درگذشت

جمشید نجفی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی کشورمان که قطعه ملی میهنی خلبانان همچون آثار مشهور اوست بر اثر سانحه تصادف درگذشت.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، جمشید نجفی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی پاپ آذربایجان روز جمعه دهم بهمن ماه بر اثر سانحه تصادف درگذشت.
رضا رشید پور تهیه کننده و مجری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: جمشید نجفی عزیز خالق ترانه های ماندگار ساعاتی پیش دارفانی را وداع گفت. خیلی از مردم این مرد نازنین را با اثر کم نظیر خلبانان، ملوانان می شناختند. مرد نجیب و دوست داشتنی. همین چند هفته قبل به بهانه ای از ایشان در برنامه تلویزیونی یاد کردم بلافاصله با مهربانی و تواضع برایم پیام فرستاد. در دلم قربانش رفتم و دلم برایش لرزید. مرد صبور. مرد بزرگ.
خبر فوتشان را خواهر ایشان برای من رساند. دیشب در اثر تصادف رانندگی حین عبور از خیابان در شهر ری مصدوم و به بیمارستان منتقل شده و امروز بامداد (جمعه دهم بهمن) در گذشته اند.
به جامعه هنری بخصوص مخاطبان آذری آثار ایشان و به خصوص خانواده داغدیده اش تسلیت عرض می کنم. پرواز کن … پرواز کن… فرشته حق یارت باد… الله نگهدارت باد»
جمشید نجفی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی آذربایجان بود که طی دهه های اخیر آثار و ترانه های ماندگاری را به زبان آذری در دسترس مخاطبان قرار داده است که از آن جمله می توان به ترانه ماندگار «خلبانان.. ملوانان» به آهنگسازی بابک رادمنش اشاره نمود. این هنرمند مراغه ای طی سالهای اخیر در شهر تهران ساکن بود.
«آخشاملار»، «رنگ شب»، «گلدی بابا»، «نی نیم»، «گجه لر» همچون آلبوم هایی هستند که از این خواننده در دسترس شنوندگان قرار گرفته اند.

منبع: