طلا هم به افتخارات جهانی یزد افزوده می شود

به گزارش آبنما کار یزد کسب برند «شهر جهانی زیورآلات سنتی» می تواند افتخار دیگری برای یزد جهانی باشد و این درحالیست که مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد هم از آغاز پیگیری این پرونده جهانی با تبدیل یزد بعنوان شهر ملی زیورآلات سنتی خبر می دهد.
آوازه طلا و جواهر یزد از مرزهای سیاسی کشور هم فراتر رفته و خیلی از مردم جهان، طلای یزد را به دلیل خلوص و عیار بالا و همینطور زیورآلات سنتی اش مانند «زنجیر چینابی» که تنها با برند یزد شناخته می شود، می شناسند و می دانند که در هیچ کجای ایران نمی توانند چنین برندی را با این کیفیت جستجو کنند.
البته هنگام ارزیابی شورای جهانی صنایع دستی به منظور معرفی میبد بعنوان شهر جهانی زیلو هم زمزمه هایی در مورد معرفی یزد بعنوان شهر جهانی زیورآلات سنتی شنیده می شد؛ شهری که نه تنها پیشینه و سبقه ی بسیار مدیدی در حوزه طلا و جواهرات دارد بلکه هنوز هم که هنوز است بخشی از اقتصاد مردم این شهر جهانی، از همین هنرصنعت تأمین می شود.
شور رسیدن به برند جهانی طلا که به یقین نه تنها با توسعه گردشگری بلکه با توسعه اقتصادی و صنعتی این شهر پیوند خورده، به همان اندازه اهمیت دارد که کشوری مانند ترکیه درآمد بسیار قابل توجهی از صنعت طلا و جواهر خود کسب می کند و فردا روز مهمی برای آغاز پیگیری پرونده ثبت جهانی یزد بعنوان شهر زیورآلات سنتی خواهد بود چون که مقرر است مسؤلان ارشد استان با دستی پر از کسب برند طلای ایران در پایتخت به یزد بازگردند.
«سیدمصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در گفتگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: فردا در نشستی که به میزبانی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار می شود، یزد در حضور مسؤلان این وزارتخانه و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس و البته استاندار یزد، بعنوان شهر ملی زیورالات سنتی کشور معرفی خواهد شد.
این مسئول از پیگیری دوساله یزد برای معرفی و دریافت این برند اطلاع داد و اظهار داشت: رئیس شورای جهانی صنایع دستی هم دو سال قبل با تکیه بر توجه به این توانایی، خواهان پیگیری و اهتمام مسؤلان یزد برای کسب این برند و جایگاه شده بود.
وی با بیان اینکه پیگیری مربوطه با تشکیل پرونده این ثبت ملی به همت زرگرهای یزدی انجام شد، اظهار داشت: در حوزه طلا و زیورآلات، جایگاه یزد در خلوص بالای طلا مورد بررسی قرار گرفت و نمونه های زیادی از طلای دست ساز هنرمندان یزدی به ثبت رسید.
فاطمی تصریح کرد: یزد فردا بعنوان شهر ملی زیورآلات سنتی کشور با دامنه ی زیورآلات طلا، مس، نقره و حتی سنگ های زینتی، معرفی و این پرونده، مقدمه ای برای تبدیل یزد به شهر جهانی زیورآلات سنتی خواهد شد.
البته باید به خاطر داشته باشیم که برندها را باید حتما بعنوان فرصت در نظر گرفت و در جهت توسعه اقتصادی، گردشگری و اشتغالزایی به کار گرفته شوند و تنها محدود به تیتر اول خبرها در یک برهه ی زمانی نشوند.

منبع: