واگذاری حمام تاریخی روستای لکان خمین

آبنما کار: مرکزی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین از واگذاری حمام لکان با کاربری مجموعه گردشگری آگاهی داد.

به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی مشهدی ۱۰ دی ماه با بیان این خبر اظهار داشت: حمام تاریخی و ثبت ملی شده روستای لکان شهرستان خمین در قالب تفاهم نامه بلندمدت با هدف حفظ و احیای بنای مذکور و همین طور تبدیل این اثر تاریخی به مجموعه گردشگری با نظارت مستقیم اداره کل میراث فرهنگی به دهیاری و شورای شهر واگذار می شود.

وی اضافه کرد: بنای تاریخی حمام لکان متعلق به دوره قاجاریه است و به سبب ارزش های معماری و تاریخی و داشتن خاصیت های منحصر به فرد، در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۸۵ واجد ارزش تاریخی شناخته شد و با شماره ۱۸۰۲۸ در لیست آثار ملی به ثبت رسید.

مشهدی تصریح کرد: این حمام در دو مرحله سال ۹۲ و سال ۹۴ توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد مرمت و مقاوم سازی قرار گرفته و این واگذاری با هدف حفاظت و احیاء هر چه بیشتر بنا صورت خواهد گرفت.

وی با اعلان اینکه اولویت اصلی در واگذاری ها، حفظ شانیت اماکن تاریخی و فرهنگی است، اظهار داشت: مکان مناسب این روستا و قرار داشتن این حمام در راه گردشگری محور شازند- خمین- محلات و دسترسی مناسب به راه های ارتباطی، طبیعت بکر و زیبای منطقه و… ارزش سرمایه گذاری در این حمام تاریخی را دو چندان کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار در روستای مذکور، جذب توریست و تشویق اهالی در تاسیس اقامتگاه های بوم گردی و تبدیل این روستا به روستای هدف گردشگری، توسعه و مهاجرت معکوس از اهداف این اداره کل است.

منبع: