در قالب آلبوم منتشر شد؛ لذت شنیدن یک راز

آبنما کار: آلبوم راز اثر مشترک هوشیار خیام و بامدادان افشار با تمرکز روی موسیقی سیستان و بلوچستان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، «راز» عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی انتشار یافته در فضای مجازی است که بعنوان اثر مشترک هوشیار خیام و بامدادان افشار دو آهنگساز صاحب سبک موسیقی کشورمان منتشر گردید.
در این آلبوم که با تمرکز روی موسیقی سیستان و بلوچستان و نوازندگی هنرمندان مطرح این مناطق پیش روی مخاطبان قرار گرفته قطعات «یَک»، «دو»، «سَه»، «چار»، «پنج»، «شَش»، «هپت»، «هشت» و «نه» به علاقه مندان موسیقی نواحی ایران عرضه شده اند.

هوشیار خیام مدتی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتشار این آلبوم اظهار داشته بود: کلیت و پایه اصلی آلبوم «راز» برمبنای موسیقی بلوچستان ضبط شده که عمده فضای جغرافیایی موسیقی روی منطقه ایرانشهر متمرکز شده است. ما در این آلبوم سعی کردیم تا با تمرکز روی فرم موسیقی مراسم گواتی، ذهیروک و حماسی خوانی منطقه بلوچستان و استفاده از نوازندگان مطرح این منطقه همچون خداداد شکل زهی، فرزندان استاد ماشاالله بامری و چند نوازنده دیگر یک فضای متفاوتی را خلق نماییم که روی موسیقی زهی و پیانو با اشکال مختلف با اصوات دیگر تولید شده است. در این راه دوست عزیزم بامدادان افشار در بخش الکترونیک اثر که با عنوان «راز» در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت، همراه ما بود.»
هوشیار خیام همچون نوازندگان و آهنگسازانی است که تحصیلات دانشگاهی خودرا همزمان در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و کالچ «ترینیتی» لندن ادامه داده است. او بعد از این دوران به کشور آمریکا رفت و در کالج موسیقی سینسیناتی ابتدا موفق به ستاندن مدرک فوق لیسانس و سپس دکترای رشته آهنگسازی و رهبری ارکستر شد. این هنرمند در همان دانشگاه نیز به سمت دستیار استاد به تدریس نظریه موسیقی و آهنگسازی پرداخت و از همان دوران به صورت موازی به کارهای اجرائی موسیقی پرداخت.

برگزاری چندین کنسرت گوناگون در ایران و کشورهای دیگر با گروه های مختلف موسیقی و تولید چند آلبوم همچون «میان» با همراهی حسام اینانلو و نوید افقه، «سوی دیگر» با همراهی کوارتت شهرزاد، «خداوند رخش» با همراهی امیرحسین ماحوری، «زمین» با همراهی احمد پوری، «موسیقی برای تار و پیانو» با همراهی میلاد محمدی، «آثار پیانویی» با همراهی احسان صبوحی، «زهی ها»، «تمام تو» با همراهی امیر اسلامی، «هزار اتفاقی» و «تاتاری» همچون کارهای هوشیار خیام در عرصه های اجرائی است.