نمایش ۹۰ اثر در دوسالانه مجسمه سازی تهران

مرحله تحویل آثار هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران از امروز دوشنبه 3 آذر شروع شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، مرحله تحویل آثار هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران روز سوم آذرماه شروع شد. در روزهای قرنطینه تنها امور اداری دریافت آثار انجام می شود و بعد از اختتام این دو هفته، نمایشگاه انجام خواهد شد.
عباس مجیدی رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران دراین زمینه اظهار داشت: به دلیلهای مختلفی که سال قبل پیش آمد و بعد از آن شیوع کرونا، تأخیر زیادی در برگزاری دوسالانه مجسمه سازی به وجود آمد و در طول ماه های گذشته سعی کردیم راه هایی پیدا نماییم تا با حفظ پروتکل های بهداشتی بتوانیم این دوسالانه را برگزار نماییم. از میان هزار و ۵۰۰ اثری که به دبیرخانه دوسالانه ارسال شد ۴۰ اثر توسط داوران برگزیده شد و برنامه های مستندسازی آنها در ماه های گذشته صورت گرفت.
وی اضافه کرد: در بخش کیوریتوری نیز حدود سی اثر انتخاب شده و همین طور آثاری از هنرمندان مدعو در این دوسالانه وجود دارد و در مجموع بیش از ۹۰ اثر به نمایش در خواهد آمد.
مجیدی درباره پروسه دریافت آثار هنرمندان توضیح داد: برای رعایت نکات بهداشتی برنامه ریزی هایی انجام دادیم تا هنرمندان بخش های مختلف به صورت پراکنده آثار خودرا به تالار وحدت بیاورند و به مرور تا ۱۷ آذرماه پروسه دریافت آثار تکمیل می شود. فضای داخلی و خارجی تالار وحدت برای نمایش مجسمه ها مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر آثار در فضای داخلی قرار می گیرند، اما کارهای بزرگ را در فضای خارجی که شامل خیابان شهریار و فضای باز تالار وحدت است قرار می دهیم. تلاش ما این است که آثار به صورت پراکنده و در فضایی گسترده نصب شوند تا تراکمی برای بازدید آنها به وجود نیاید. همین طور در زمان حضور بازدیدکنندگان دستورالعمل هایی مورد توجه قرار می گیرد تا ازدحامی در فضا ایجاد نشود.
وی افزود: باتوجه به شرایط بغرنجی که در آن قرار داریم تغییراتی در نحوه برگزاری دوسالانه صورت گرفته و مجبور شدیم سخنرانی ها و نشست هایی که قرار بود در تالار رودکی برای عموم اجرا شود را تغییر دهیم و این برنامه ها به صورت ضبط شده در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با اشاره به اینکه هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران به مدت دو ماه برقرار خواهد بود، اظهار داشت: در طول این مدت تلاش می نماییم در فضای مجازی نیز آثار را نمایش دهیم تا دوستانی که امکان حضور مستقیم در محل نمایشگاه را ندارند بتوانند آثار هنرمندان را ببینند. باتوجه به شرایط موجود، دوسالانه مجسمه سازی برنامه افتتاحیه حضوری نخواهد داشت و با توجه به این که این رویداد رقابتی نیست، برنامه اختتامیه آن نیز بسیار مختصر خواهد بود. محمود محرومی دبیر اجرائی دوسالانه، مشغول مدیریت کارها در فضای تالار رودکی است و با همراهی دوستان مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی به دریافت آثار هنرمندان مشغول هستند. امیدواریم شرایط به شکلی پیش رود که این دوسالانه به بهترین شکل اجرا شود.
هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران ۲۱ آذرماه شروع به کار کرده و تا ۲۱ بهمن در تالار وحدت ادامه خواهد داشت.