عکاسان ایرانی منتخب نمایشگاه کرونا در مونیخ آلمان

آبنما کار: علی حدادی اصل و زهره سلیمی عکاسان ایرانی هستند که با مجموعه آثار 12 فریمی رتبه نخست نمایشگاه کرونا در مونیخ آلمان را کسب کردند.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، با شیوع ویروس کرونا و همه گیر شدن آن در سراسر دنیا، عکاسان مستند در کشورهای مختلف مانند هر رویداد دیگری تصمیم به ثبت آثار و تغییر و تحولات شهر، مردم و آداب و معاشرت ها گرفتند.
از این رو کشور آلمان تصمیم گرفت با برگزاری رقابتی در بین دیگر کشورهای دنیا، مجموع آثار عکاسان از این رویداد فراگیر را وارد رقابت کند و وجه هنری به آن دهد. در این رقابت عکاسان زیادی از ۳۷ کشور در دنیا شرکت کردند و آثار خودرا به رقابت جهانی کشاندند.

بعد از داوری آثار، از تیم هفت نفره داوری متشکل از عکاسان مطرح بین المللی همچون عکاس اتریشی، آلمانی و …، از این ۳۷ کشور، ۹ شهر وارد رقابت شدند که مجموعه آثار ۱۲ فریمی علی حدادی اصل و زهره سلیمی از ایران رتبه نخست را کسب نمود.
بر این اساس، تمامی آثار راه یافته از ۹ کشور که در مجموع ۷۰ عکس از شهرهای کیف، تهران، قاهره، بمبئی، رم، نیویورک، لندن و شهرهایی در آلمان و اتریش هستند، در سه بخش مکان ها، انسان ها و علام بحران، از ۲۱ اکتبر در گالری مرکز فرهنگی pasinger Fabrik در مونیخ با عنوان نمایشگاه Empty Spaceshuttle & Social Distancing به معرض نمایش گذاشته شده و تا ۲۹ نوامبر این نمایشگاه دایر خواهد بود.

منبع: