مالک عمارت: مرمت عمارت جنانی خوب پیش می رود

به گزارش آبنما کار همدان مالک عمارت «جنانی» همدان با اشاره به اینکه مرمت عمارت جنانی خوب پیش می رود، اظهار داشت: مرمت عمارت بنا از شهریورماه شروع شده و در این زمان روند کار مطلوب بوده است.
علی جواهری در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: هم اکنون قسمت هایی از بنا که در فروردین ماه سالجاری ریزش کرده بود مرمت می شود، مرمت دیوار سمت کوچه به اتمام رسیده و قسمت حیاط هم در حال مرمت است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سه اکیپ مرمت زیر نظر میراث فرهنگی همدان در مجموعه مشغول به کار هستند، بیان نمود: هزینه مرمت بعد از اتمام کار برآورد خواهد شد، هزینه های مرمت توسط میراث فرهنگی تأمین می شود و درصدی هم بر عهده مالک است.

جواهری درباره زمان بندی مرمت عمارت جنانی توضیح داد: مرمت این بنا زمانبر است چونکه اگر ساختمان از صفر تا صد ساخته می شد می توانستیم زمان تقریبی ساخت را تخمین بزنیم اما در این مورد نمی توان تاریخ دقیقی درنظر گرفت.

مالک عمارت جنانی افزود: بعنوان مثال برآورد پیمانکار برای مرمت دیوار سمت کوچه ۱۵ روز بود در صورتی که ۴۰ روز طول کشید و اگر مشکلی پیش نیاید حدود ۴۰ روز دیگر مرمت قسمت داخل حیاط طول می کشد.

به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، عمارت«جنانی» یا مسافرخانه آبادانی ها بنایی تاریخی با قدمتی بیشتر از ۸۰ سال است که آنرا متعلق به اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی می دانند. این بنا که سالیان سال در وضعیتی نگران کننده به سر می برد در خیابان شهدای همدان واقع شده و بعد از کِش و قوس های فراوان مقرر است بعد از انجام عملیات مرمت، به هتل سنتی تبدیل گردد.

منبع: