با برگزاری یک نشست؛ کارگروه اعزام هنرمندان به خارج از کشور تشکیل می شود

به گزارش آبنما کار کارگروه بین المللی برای اعزام هنرمندان و گروه های هنری، بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل می شود.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست مشترک معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت همکاریهای علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مقرر شد کارگروه بین المللی برای اعزام هنرمندان و گروه های هنری به خارج از کشور تشکیل گردد.
سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اعزام هنرمندان و عرضه آثار هنری در خارج از کشور، لزوم دارد هنرمندان و آثار پرارزش هنری که نماینده مناسبی برای هنر ایران هستند، انتخاب شوند. ازاین رو بخش های تخصصی معاونت امور هنری می توانند نظرات خویش را ارائه نمایند و در تعامل با سازمان ارتباطات اسلامی، هنرمندان و گروه های هنری انتخاب شوند.
وی اضافه کرد: همینطور در اعزام هنرمندان و گروه های هنری به دیگر کشورها، مخاطب شناسی اهمیت دارد تا آثاری مناسب برای عرضه و اجرا در کشورهای مختلف انتخاب گردد.
حجت الاسلام مهدی ایمانی پور معاون همکاریهای علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم در این جلسه، عنوان کرد: تمایل داریم کارگروه بین الملی اعزام هنرمندان و گروه های هنری به خارج از کشور با حضور نمایندگان معاونت امور هنری تشکیل گردد تا نظرات بخش های تخصصی در انتخاب و اعزام هنرمندان و گروه ها مورد توجه باشد و آثار هنری حرفه ای بعنوان معرف هنر ایران در خارج از کشور عرضه شود.

منبع: