در گزارش آبنما کار مطرح شد؛ نامه وزیر ارشاد به وزرای بهداشت و کشور

به گزارش آبنما کار رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد از ارسال نامه سیدعباس صالحی خطاب به وزرای بهداشت و کشور در مورد ضرورت تسریع در بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری اطلاع داد.

همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت از سرگیری فعالیتهای فرهنگی و هنری شامل سینما، تئاتر، موسیقی و مراکز در رابطه با این فعالیت ها، به خبرنگار مهر اظهار داشت: هفته گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه هایی را خطاب به آقایان سعید نمکی وزیر بهداشت و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نوشت و در این ۲ نامه ضمن تبیین خسارات وارده به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، با عنایت به گشایش مشاغل مختلف و حتی مشاغل پرخطر و پرریسک، خواهان از سرگیری فعالیتهای فرهنگی و هنری و بازگشایی مراکز در رابطه با این فعالیت ها شد.
وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیوست این ۲ نامه، پروتکل مفصلی را هم درباره رعایت موارد بهداشتی بر مبنای ضوابط بهداشتی، برای سالن های سینما، موسیقی، تئاتر و آموزشگاه های هنری عرضه کرده است.
امیرزاده خاطرنشان کرد: وزیر ارشاد در نامه خود به وزرای بهداشت و کشور تصریح کرد که ادامه تعطیلی ها خسارات جبران ناپذیری به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه وارد می نماید.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: وزیر ارشاد در نامه خود با اشاره به بازگشایی مراکز مذهبی، مساجد، مراکز تجمع عمومی و حتی برخی مشاغل و مراکز که خطر و ریسک بالایی دارند، خواهان بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری شده است.
وی در انتهای سخنان خود درباره اینکه آیا زمان مشخصی برای از سرگیری فعالیتهای فرهنگی و هنری تعیین شده است یا نه، اظهار داشت: ما منتظریم تا تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد فعالیتهای مراکز فرهنگی و هنری اعلام گردد و ان شاءالله هر چه زودتر فعالیتهای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه از سر گرفته خواهد شد.
به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، روز سوم اسفندماه سال ۹۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی اطلاعیه ای و با عنایت به سفارش های اکید بهداشتی و لزوم پیشگیری مناسب از خطر ابتلاء به بیماری کرونا، کلیه برنامه های هنری و سینمایی در سرتاسر کشور را «تعطیل» اعلام نمود. این تعطیلی تا به امروز ادامه داشته است.