برگزاری نمایشگاه ماسک در موزه ملی پراگ

به گزارش آبنما کار از آنجایی که بحران ویروس «کرونا» در تاریخ ثبت خواهد شد، موزه ملی پراگ واقع در جمهوری چک مبادرت به برگزاری نمایشگاهی از ماسک های دوران بحران کرونا کرده است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، چک از اولین کشورهایی بود که استفاده از ماسک در فضای خارج از خانه را برای شهروندانش الزامی کرد. شمار مبتلایان و جانبخاتگان ناشی از مبتلا شدن به ویروس کرونا این کشور در تاریخ بیست و یکم «مِی» به ترتیب ۸، ۷۲۵ و ۳۰۴ نفر گزارش شده است.
با شیوع کرونا منابع ماسک های تولیدی کارخانه ها با کمبود مواجه گشتند و مردم ناچار به ساخت ماسک ها در خانه هایشان شدند.
آثاری که در این نمایشگاه کوچک به معرض نمایش گذاشته می شوند از بین صدها ماسکی که توسط مردم ارسال شده اند، انتخاب شده اند. بعضی از آثار این نمایشگاه دارای طراحی هایی شاد هستند و بر روی بعضی از آنها پرچم کشور چک نقش بسته است. برخی از ماسک های این نمایشگاه توسط کودکان مبتلا به اوتیسم ساخته شده اند.

فعالیت این نمایشگاه از روز دوشنبه همزمان با لغو قانون ضرورت استفاده از ماسک در فضای خارج از خانه آغاز خواهد شد. با این که استفاده از ماسک در فضای باز دیگر الزامی نیست، اما ضرورت استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی و ساختمان های عمومی این کشور همچون موزه هنوز پابرجا می باشد.