ادامه بازسازی نوتردام زیر سایه کرونا

آبنما کار: محوطه کلیسای «نوتردام» واقع در پاریس از روز دوشنبه (بیست و هفتم آوریل) برای آماده کردن تمهیدات لازم برای ادامه پروژه بازسازی این مکان تاریخی بازگشایی می شود.
به گزارش آبنما کار به نقل از آرت نیوزپیپر، با کاهش محدودیت های قرنطینه توسط مقامات فرانسه، محوطه کلیسای «نوتردام» برای از سرگیری روند بازسازی از اوایل ماه «می»، بازگشایی می شود.
موانع اطراف این کلیسا از محل برداشته می شوند تا تیم ۱۰ نفره کارگران شرایط مناسب برای بازگشت ۵۰ کارگر ساختمانی در تاریخ چهارم ماه «می» را فراهم آورند.
مقرر است روند جمع آوری ۴۰ هزار تیر داربست لطمه دیده که در زمان حادثه آتش سوزی به بنا وصل شده بودند و رسیدگی به آن به سبب گسترش ویروس «کووید ۱۹» به تعویق افتاده بود نیز آغاز شود.
پروژه بازسازی این بنا یک دفعه در تابستان سال قبل به سبب نگرانی های ناشی از مسمومیت سرب، یک دفعه در پاییز به سبب وزش بادهایی به سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت در پاریس و بتازگی نیز به سبب شیوه ویروس «کرونا»به تعویق افتاد.
کلیسای تاریخی «نوتردام» پانزدهم آوریل سال ۲۰۱۹ گرفتار آتش سوزی مهیبی شد که در نهایت بخش قابل توجهی از ساختار این بنا با لطمه جدی مواجه گردید. کمی بعد از این حادثه «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه مهلت چندساله برای بازسازی این کلیسا تعیین کرد.
مدتی قبل، مسئولان بازسازی کلیسای نوتردام مصادف با سال روز این حادثه آتش سوزی برای اتمام پروژه بازسازی تا سال ۲۰۲۴ ابراز امیدواری کردند.

منبع: