مراسم تقدیر از مدیرعامل سابق برگزار شد؛ ارتقای ساختاری موسسه هنرمندان پیشکسوت

آبنما کار: مراسم تقدیر از عباس عظیمی مدیرعامل پیشین موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور بعضی از هنرمندان اجرا شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، نشست هم اندیشی برخی از هنرمندان و تقدیر از مدیرعامل پیشین موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور مدیرعامل و هیئت مدیره جدید این موسسه انجام شد.
در این جلسه هنرمندان پیشکسوتی همچون هوشنگ توکلی، ابراهیم حقیقی، حسن ریاحی، پری ملکی، قطب الدین صادقی، داوود رواسانی، احمد آزاد، اسماعیل آذر، مریم معترف، محمد حمزه زاده، محسن علی اکبری و مهدی افضلی رئیس هیئت مدیره، سید عباس عظیمی مدیرعامل پیشین و سید محمد طباطبائی مدیرعامل فعلی موسسه حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه هوشنگ توکلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در سخنانی به سابقه تاریخی موسسه و چگونگی شکل گیری و تاسیس آن پرداخت.
توکلی اظهار داشت: حالا موسسه هنرمندان پیشکسوت با کمک همه دوستان خصوصاً عباس عظیمی به جایی رسیده که می توان در این موسسه برای رفاه و مهم تر از آن فعالیت هنرمندان برنامه ریزی کرد.
این هنرمند پیشکسوت گفت: یکی از کارهای بسیار مهمی که توسط عباس عظیمی انجام شد، شناسایی هنرمندان خارج از مرکز بود و از این بابت ممنون او هستیم. در صورتیکه هنرمندان مایل بودند ماموریت عباس عظیمی تمدید شود و او کنار ما باشد تا از خدمات و تجربیاتش استفاده نمائیم اما متاسفانه میسر نشد.
هوشنگ توکلی همین طور درباره مدیرعامل جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: زمانی که با آقای طباطبایی آشنا شدم، او را جوان با انگیزه و مشتاق فرهنگ و هنر دیدم. این آشنایی مربوط به زمانی است که خود طباطبایی هم نمی دانست مقرر است جایگزین عباس عظیمی شود. بعدها متوجه شدم وی دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان است که از این مسیر خدمات بسیاری به هنرمندان ارائه کرده است.
وی اشاره کرد: حالا اولویت ما حفظ و ارتقای موسسه است و همه باید برای رسیدن به این هدف کمک نماییم و این همان تصمیمی است که عباس عظیمی هم با آن موافق و هم سو است.
سپس سیدعباس عظیمی مدیرعامل پیشین موسسه هنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: من قبل از این با آقای طباطبایی کار کرده ام و حتی پیشنهاد داده بودم که وی عضو هیأت مدیره جدید باشند. قرار نیست رفتن من موجب ناخشنودی هنرمندان شود چونکه تمام تلاش ما در این موسسه برای خوب بودن حال هنرمندان است.
وی افزود: همیشه تاکید کرده ام که ما یک مسیر عاطفی را طی کرده ایم و بر همین مبنا باوجود اینکه همیشه با مشکلات و موانعی روبه رو بودیم و نگرانی هایی وجود داشت اما تمام تلاشم این بوده که همه چیز به خوبی و طبق برنامه پیش برود. اینکه موسسه هنرمندان پیشکسوت با همه فراز و نشیب هایی که طی کرده امروز به این جایگاه رسیده به سبب رابطه عاطفی و احساسی است که هنرمندان بسیار به آن دلخوش هستند و با روحیه ای که من از طباطبایی سراغ دارم بطور قطع همین روند عاطفی را طی خواهدنمود.
عظیمی اظهار داشت: خواهش من این است که به دنبال مقابله با مخالفین نباشیم. هنر ما این است که مخالفین را جذب نماییم. کسانی که ما را نقد می کنند، دوستدار ما هستند و اگر مسیر به درستی پیش برود ما را حمایت خواهند کرد.
در ادامه این جلسه سید محمد طباطبایی مدیرعامل جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت در سخنانی ابتدا یاد و خاطره هنرمندان پیشکسوتی که در سال ۹۸ در گذشتند را گرامی داشت.
وی در ادامه با اعلان اینکه هنرمندان پیشکسوت ستون های فرهنگ و هنر ایران هستند اظهار داشت: هرچه داریم از خدا است و من هم همیشه به خداوند تکیه کرده ام و امیدم به غیر از خدا به کسی نیست و با امید به خدا برای خدمت به این موسسه پا گذاشته ام.
وی در ادامه اضافه کرد: با ۲ دهه تجربه حضور در عرصه فرهنگ و هنر به موسسه آمده ام. هیچ گاه جز در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت نداشته ام و همه تجربه و انرژی ام را آورده ام تا کاری درخور شان و جایگاه هنرمندان پیشکسوت انجام دهم.
طباطبائی اظهار داشت: همیشه و همه جا گفته ام که زحمت ها و کوشش های آقای عظیمی برای موسسه هنرمندان پیشکسوت در چند سال قبل را نمی توان کتمان کرد و اگر منکر زحمات وی شویم حتما از مدار انصاف خارج شده ایم.
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت اضافه کرد: از طرف دیگر به جرأت می توانم بگویم در این چند سال پس از آقای عظیمی هیچ کس به اندازه بنده مدافع و همراه موسسه هنرمندان پیشکسوت نبوده است.
طباطبایی افزود: باورم این است که اینجا نه مدیر هستم و نه مدیرعامل، اگر اینجا هستم برای این است که افتخار می کنم به بزرگوارانی خدمت کنم که ستون فرهنگ وهنر این مملکت هستند.
وی اشاره کرد: این موسسه به لحاظ معنوی و محتوایی جایگاه بسیار رفیعی دارد، امیدوارم با کمک هنرمندان پیشکسوت و بزرگوار بتوانیم جایگاه قانونی آنرا نیز به نقطه ای که شایسته است برسانیم.
طباطبایی در آخر اظهار داشت: از همه هنرمندان پیشکسوتی که برای موسسه زحمت کشیده اند قدردانی می کنم خصوصاً از داریوش ارجمند که در راه اندازی و رفع مشکلات موسسه همیشه پیشقدم بوده اند و نیز از محمود عزیزی که در هیئت مدیره قبلی موسسه زحمات زیادی را متقبل شده اند امیدوارم این بزرگواران همیشه همراه موسسه باشند.
در ادامه این جلسه هر کدام از هنرمندان پیشکسوت در سخنانی از کوشش های مدیریت پیشین موسسه قدردانی کرده و به بیان دغدغه های خود پرداختند.
همچنین در این مراسم از ۷ سال مدیریت سید عباس عظیمی در موسسه هنرمندان پیشکسوت تقدیر گردید.

منبع: