کرونا صنعت گردشگری را ۷ سال عقب کشید

آبنما کار: برمبنای پیش بینی سازمان جهانی گردشگری، میزان نزول این صنعت بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا می تواند با کاهش 20 تا 30 درصدی سفر در سال 2020 و بازگشت به آمارهای هفت سال پیش بیانجامد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) در تازه ترین گزارش خود با اشاره به محدودیت های اجتناب ناپذیر سفر در سراسر جهان به جهت انتشار ویروس کرونا، پیش بینی نمود که میزان سفرهای بین المللی در سال ۲۰۲۰ با مقایسه با آمار سال قبل ۲۰ تا ۳۰ درصد نزول خواهد داشت که در این صورت با زیان ۲۹۰تا ۴۴۰ میلیارد دلاری برای این صنعت همراه خواهد بود.
سازمان جهانی گردشگری تاکید می کند این آمار و اقام برمبنای آخرین تحولات جهانی ارائه شده است و جامعه جهانی با بحران اجتماعی و اقتصادی بی سابق های روبه رو شده است، بدین جهت این پیش بینی را باید با احتیاط و با در نظر گرفتن ماهیت بی نهایت بی ثبات بحران کنونی تفسیر کرد.
بر طبق این پیش بینی، پنج تا هفت سال رشد صنعت گردشگری بر اثر بحران کرونا از دست خواهد رفت و باردیگر به آمارهای بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بازخواهیم گشت.
در سال ۲۰۰۹ میلادی و در سایه بحران اقتصادی جهانی، میزان سفر توریستهای خارجی تنها ۴ درصد نزول داشت و این در حالیست که در سال ۲۰۰۳ و با شیوع ویروس سارس گردشگری بین المللی با نزول تنها ۰.۴ درصدی رو به رو شد.
سیر تحول صنعت گردشگری در ۲۰ سال اخیر

منبع: