ستاد خدمات سفر در دوران کرونا چه می کند؟

به گزارش آبنما کار معاون گردشگری کشور از تشدید نظارت ها و رسیدگی به شکایت های مردمی در ستاد خدمات سفر همزمان با شیوع کرونا در کشور اطلاع داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری، دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا، در جلسه ویدئوکنفرانسی با مدیران کل و معاونان گردشگری استان های مختلف کشور، اظهار نمود: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در تهران و ستاد اجرایی خدمات سفر در استان ها و شهرستان های مختلف در نوروز ۹۹ به منظور نظارت بر رعایت موارد مختلف از جانب تاسیات گردشگری همچون رعایت پروتکل های بهداشتی فعال است و نظارت ها از جانب این ستادها تشدید خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: با عنایت به شیوع ویروس کرونا، کمیته گردشگری و فضاهای مجازی ستاد ملی مدیریت کرونا تشکیل شده که ریاست این کمیته بر عهده وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که در نوروز ۹۹ وظایف این کمیته از جانب ستاد خدمات سفر دنبال می شود.
به قول تیموری، تشدید نظارت ها با عنایت به ابلاغ دستورالعمل شماره ۱ و ۲ با امضای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هم رسیدگی به شکایات مردم و تاسیسات گردشگری دو وظیفه مهم ستاد خدمات سفر در نوروز ۹۹ است.
وی افزود: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در تهران و ستاد اجرایی خدمات سفر در استان ها و شهرستان های مختلف با عنایت به شیوع ویروس کرونا، با حداقل نیرو و به صورت شیفت بندی فعالیت خواهد نمود.
معاون گردشگری با بیان این که انتشار کرونا و کاهش سفرها می تواند یک فرصت تلقی شود، اظهار نمود: باآنکه برنامه ریزی ها برای انجام سفرهای نوروزی بانشاط و ایمن برای هم وطنان تدارک دیده شده بود اما انتشار کرونا سبب شد تا این برنامه ها فعلا متوقف شود، با این وجود می توان از این فرصت برای برنامه ریزی سفرهای هرچه بهتر در سال ۹۹ برای گردشگران و عموم مردم بهره برد.
او اضافه کرد: در این مدت ادارات کل میراث فرهنگی و ستادهای خدمات سفر در استان های مختلف می توانند برای سال ۹۹ و پس از مهار ویروس کرونا برنامه ریزی کنند تا شاهد رونق مجدد سفرها و بارورتر شدن صنعت توریسم در کشور باشیم.
تیموری در ادامه به مبحث تاثیرات انتشار کرونا بر صنعت توریسم اشاره نمود و اظهار داشت: متاسفانه با شیوع این ویروس شاهد خسارت هایی به بخش های مختلف این صنعت هستیم که البته خوشبختانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نخستین دستگاهی بود که مبحث پشتیبانی از بخش های مختلف صنعت توریسم و هم حوزه صنایع دستی را در دستور کار خود قرار داد و آنرا پیگیری کرد که نتایج خوبی هم به دست آمد که یکی از آنها تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات بخش هایی از صنعت توریسم و صنایع دستی است.
او بیان نمود: همه باید کمک نماییم تا از بحرانی که برای این صنعت پیش آمده عبور نماییم. بطور حتم این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت و برای سال ۹۹ با یک آمادگی کامل و برنامه ریزی منسجم شرایط بسیار مناسبی در حوزه سفر و گردشگری فراهم خواهد شد.