بازگشایی موزه لوور بعد از ۳ روز تعطیلی

به گزارش آبنما کار بعد از ایجاد تمهیداتی برای امنیت کارکنان موزه لوور در مقابل ویروس کرونا، این موزه بعد از ۳ روز تعطیلی باردیگر فعالیت خویش را شروع کرد.
به گزارش آبنما کار به نقل از فرانس ۲۴، مسؤلان لوور که پربازدیدترین موزه جهان است در اطلاعیه ای اعلام نمود با اعتراض قانونی و ابراز نگرانی کارکنان موزه در ارتباط با انتشار ویروس کرونا اقداماتی را برای حصول اطمینان از امنیت کارکنان و بازدیدکنندگان انجام داده است.
کارکنان موزه لوور از روز یکشنبه با بیان این که سلامت آنها در مقابل خطر سرایت ویروس کرونا از بازدیدکنندگان در خطر است، دست از کار کشیدند.
گفته می شود، استفاده از موارد ضد عفونی کننده دست و همینطور استفاده نکردن از پول نقد برای خرید بلیت ورودی همچون تمهیدهای موزه برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است.
وزیر بهداشت فرانسه عنوان کرده که شواهدی از نگرانی و تهدید جدی سلامت کارکنان فرانسوی دیده نمی گردد که بخواهند از انجام کار اجتناب کنند.
تعطیلی موزه لوور که سال قبل ۹.۶ میلیون بازدیدکننده داشت باعث ناامیدی هزاران گردشگری شده بود که هر روزه برای بازدید از این موزه انتظار می کشند.
دولت فرانسه در اوایل هفته هر گونه تجمع بیشتر از ۵ هزار نفر را در محیط های سر بسته ممنوع اعلام نمود و بنابراین نمایشگاه سالانه و بین المللی کتاب پاریس هم لغو شد، نمایشگاهی که انتظار می رفت روزانه ۱۶۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته باشد.
ویروس کرونا تابحال به بیشتر از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده و جان بیشتر از ۳ هزار نفر را گرفته است.