رییس بنیاد مستضعفان بیان کرد بازگرداندن املاک و اراضی غصبی پهلوی ها به مردم

به گزارش آبنما کار رئیس بنیاد مستضعفان اعلام نمود: حدود هفت هزار فقره دیگر از املاک و اراضی غصب شده در دوران پهلوی ها به مردم بازگردانده می شود.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، پرویز فتاح در مراسم رونمایی از «دفتر املاک و اسناد زمین خواری پهلوی» که روز یکشنبه (۱۳ بهمن ماه) به مناسبت دهه فجر در فرهنگستان هنر برگزار شد، اظهار داشت: همه اموال به جای مانده از رژیم گذشته مال مردم است و مال هیچ کسی نیست. چه عین مال و چه املاکش به مردم بازگردانده می شود. این ها مال مردم بوده که به زور، گرفته و غصب شده است.
او اضافه کرد: حدود دوهزار پارچه روستا (با توجه به اسناد عرضه شده در این مراسم که در زمان سلطنت رضاخان غصب شده است) به مردم برگردانده شده و می شود.
فتاح همینطور اظهار داشت: تا کنون ۸۵ هزار فقره سند از املاک و اراضی غصب شده در آن دوران به مردم برگردانده شده است و حدود هفت هزار فقره دیگر پس فردا به صورت ویدئو کنفرانس از شهر گرگان به صاحبان اصلی شان برگردانده می شود.
او خاطرنشان کرد: در ۴۱ سال قبل بنیاد مستضعفان از بابت املاک و اراضی ای که در آنها زراعت می شد، یک ریال و یا یک سنار هم نگرفته است.
رئیس بنیاد مستضعفان افزود: این اسناد به صورت کلی بود که با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک به مردم واگذار می شود. این مبادرت به سفارش و خواست مقام معظم رهبری صورت گرفته که تا دو سه سال آینده همه این املاک و اراضی غصب شده به مردم و صاحبان اصلی آنها برگردانده خواهد شد.
او بعد از بازدید از دفتر اسناد تملک های رضاخان و دفترچه حساب های وی در بانکهای خارجی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دفتر مشخصات ۵۴۰۰ فقره سند همچون روستا، مرتع و شکارگاه غصبی توسط رضاخان و پسرش ثبت شده که همه آنها شش دانگ به نام آنها شده است که ما با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک، با عنایت به مدارک موجود، به نام هر نفر سند صادر می نماییم که امکان دارد از ۱۰۰ متر تا بیشتر به نام هر نفر شود.
دفتر املاک و دفترچه حساب های بانکی رضاخان