معاون شهردار یزد خبر داد: اجرای ویدئو مپینگ قصه های تاریخی یزد در نوروز ۹۹

به گزارش آبنما کار ایسنا/یزد معاون شهرسازی و معماری شهردار یزد از اجرای طرح فرهنگی و گردشگری ویدئو مپینگ قصه های تاریخ یزد در روزهای نوروز اطلاع داد.
«مجتبی فرهمند» در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تدارک برنامه ویدئو مپینگ برای مسافران و گردشگران یزد در روزهای نوروز، اظهار نمود: این طرح فرهنگی و گردشگری با برآورد اعتبار حدود یک میلیارد تومان برای نوروز سال جاری آماده خواهد شد.
وی با بیان این که طرح مذکور در جهت توسعه گردشگری و سرزندگی شب های یزد در تعطیلات نوروز برگزار می‎شود، اظهار داشت: به مدت یک هفته تاریخ و قصه های تاریخی یزد در چارچوب برنامه ای نمایشی اجرا خواهد شد که اقدامات اولیه و انعقاد قراردادهای مربوط به آن در دست انجام است.
فرهمند در ارتباط با محل اجرای طرح هم خاطرنشان کرد: این طرح در چارچوب سه سانس متناوب از محل برج و بارو در دروازه کوشک نو تا بقعه دوزاده امام بعنوان تاریخ ۱۰۰۰ ساله یزد برگزار می شود.
معاون شهردار یزد تصریح کرد: البته از آنجایی که پیشبینی می شود که این طرح با برخورداری از جذابیت های نمایشی از استقبال قابل توجه شهروندان و گردشگران مواجه شوند، نیازمند هماهنگی هایی با شورای کنترل ترافیک و پلس راهور استان هستیم که در اینباره هم در حال رایزنی هستیم.
این مسئول در انتها هم از نقش این برنامه‎ها در رونق گردشگری یزد یاد کرد و اظهار داشت: این قبیل برنامه ها نقش قابل توجهی در تبلیغ گردشگری شهر جهانی یزد ایفا خواهند کرد.