۴۳ میلیون توریست خارجی، سهم ترکیه از سال ۲۰۱۹

به گزارش آبنما کار طبق اطلاعات عرضه شده از جانب وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، شمار بازدیدکنندگان خارجی ترکیه در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۹ نسبت به آمار سالانه این کشور، با ۱۴.۳۱ درصد افزایش رو به رو بوده است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی صباح، شهر «آنتالیا» با جذب ۱۴.۴ میلیون توریست در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۹ همچنان لقب خویش را بعنوان پایتخت گردشگری ترکیه حفظ نموده است.
استانبول که پرجمعیت ترین شهر ترکیه و یکی از مقاصد اصلی گردشگری این کشور به حساب می آید هم با جذب ۱۳.۷ میلیون توریست خارجی، رتبه دوم پربازیدترین شهر ترکیه را به خود اختصاص داد.
شهر «آنتالیا» و «ترکیه» در مجموع میزبان ۶۵ درصد از کل توریستهای خارجی ترکیه بودند.
با ورود ۶.۸۹ توریست روسیه ای به ترکیه در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۹، آمار ورود گردشگران این کشور به ترکیه با ۱۷.۴۲ درصد افزایش همراه بوده است. بدین سان روسیه همچنان رتبه اول لیست کشورهایی با بیشترین بازدید از ترکیه را به خود اختصاص داد.
بعد از روسیه، آلمان با ۴.۸۳ میلیون توریست و ۱۱.۵۷ درصد افزایش، بریتانیا با ۲.۵ میلیون توریست و ۱۳.۳ درصد افزایش در رتبه های دوم و سوم لیست کشورهایی با بیشترین بازدید از ترکیه قرار گرفتند.
بلغارستان و ایران هم همچون کشورهایی هستند که بیشترین بازدید را در بازه زمانی ذکر شده از ترکیه داشته اند.
با توجه اطلاعات عرضه شده از جانب مرکز آمار ترکیه، در این بین بیشتر از ۵ میلیون شهروند ترکیه که در کشورهای خارجی زندگی می کنند در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۹ به ترکیه سفر کردند و در تحقق هدف ۵۱ میلیون بازدید توریست خارجی که توسط دولت ترکیه تعیین شده بود، اثرگذار بودند.
سال گذشته، حدود ۳۹.۵ میلیون توریست خارجی وارد خاک ترکیه شدند، این رقم نسبت به سال ۲۰۱۷ که ۳۲.۴ میلیون بود، افزایش داشته است.
بر اساس گزارش های ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ «سازمان جهانی گردشگری» (UNWTO)، ترکیه رتبه پنجم میزبانی از بیشترین تعداد توریست و رتبه پانزدهم لیست بیشترین درآمد حاصل از صنعت توریسم را به خود مختص کرده است.
ترکیه همینطور بعنوان ششمین کشور پردرآمد در حوزه گردشگری و چهارمین کشور با بیشترین تعداد توریستهای خارجی اروپا به حساب می آید.