وضعیت بناهای تاریخی بوشهر بعد از زلزله بعلاوه تصاویر

به گزارش آبنما کار ایسنا/بوشهر معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اظهار داشت: کارشناسان میراث فرهنگی بعد از وقوع زلزله به مرکز شهرستان تنگستان، شهرها و روستاهای اطراف اعزام و در حال تهیه گزارشی از خسارات احتمالی به بناهای تاریخی هستند.
نصرالله ابراهیمی با اشاره به زلزله ۴.۹ ریشتری بامدادان امروز در استان بوشهر افزود: تا این لحظه خسارتی دراین زمینه اعلام نشده است، فقط قسمتی از دیوار آجری سمت غرب قلعه تاریخی کلات واقع در شهر اهرم (شهرستان تنگستان) ریزش کرده است که این دیوار چندی قبل نیز به سبب نشست پی حرکت کرده بود.
وی با اشاره به مرمّت قلعه کلات در سال های اخیر اظهار داشت: بخش اعظم این قلعه در دو فاز مرمت و مقاوم سازی شده و قسمتی از دیوار فاز سوم -شامل حیاط قلعه که برای یک سایت فرهنگی طراحی شده- قسمتی از پی آن، به سبب ارتفاع و نشست ریزش کرده و خسارتی به سایر قسمت های بنای تاریخی وارد نشده است.

این مسئول بیان کرد: این دیوار فاقد ارزش تاریخی بوده و جهت تامین حفاظت محیطی یک دیوار در سال های اخیر طراحی و کار شده و در طراحی فاز جدید قرار بر بازسازی و مرمت آن بوده است.
معاون اداره کل میراث فرهنگی بوشهر افزود: طراحی این بخش از قلعه با برداشت های فنی در سال های اخیر صورت گرفته که به سبب کمبود اعتبار مقاوم سازی مجدد نشده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، ابراهیمی اشاره کرد: کارشناسان میراث فرهنگی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و تا این لحظه خسارت دیگری در این عرصه گزارش نشده است؛ همین طور یگان حفاظت در حالت آماده باش کامل هستند.