پیست اسکی کوهرنگ پذیرای گردشگران کشور

به گزارش آبنما کار ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهرنگ از شروع به کار پیست اسکی این شهرستان، از اواسط آذرماه اطلاع داد.
سجاد یوسفی در گفتگو با ایسنا با اشاره به بارش برف در شهرستان کوهرنگ، اظهار نمود: پیست اسکی کوهرنگ (چلگرد) به مدت چند ساعت در تمام روزهای هفته برای آموزش ورزشکاران آماده به کار است.
وی با اشاره به اینکه پیست اسکی چلگرد روزهای تعطیل و جمعه از بامداد تا بعدازظهر آماده خدمت رسانی به ورزشکاران ورزش های زمستانی و گردشگران است، اضافه کرد: طبق آمار در طول هفته به صورت متوسط بیشتر از یک هزار توریست از این پیست بازدید می کنند.
یوسفی با اشاره به اینکه حداقل ارتفاع برف برای بازگشایی پیست اسکی ۸۰ سانتی متر است، اظهار داشت: ارتفاع برف از اوایل هفته جاری خوشبختانه به بالاتر از حد استاندارد رسیده و از هفته جاری تا فروردین ماه ۹۹ آماده خدمت رسانی به هم وطنان خواهد بود.
وی با اشاره به مبحث بین المللی شدن پیست اسکی کوهرنگ، افزود: پیست کوهرنگ دومین پیست مطرح کشور است که با رفع مشکلاتی همچون نبود اعتبارات لازم برای خرید زمین های پایین دست پیست به مساحت ۳۳۰۰۰ متر و مسطح نبودن سطح پیست این مهم محقق می شود.
یوسفی افزایش تجهیزات اسکی در شهرستان و افزایش امکانات خدماتی و رفاهی را لازمه پیست اتسکی کوهرنگ عنوان نمود و افزود: این پیست قابلیت توسعه تا ۴۰۰ متر و تبدیل شدن به تله کابین را داراست.
رئیس ادراه ورزش و جوانان کوهرنگ با اشاره به قابلیت های پیست اسکی این شهرستان، خاطرنشان کرد: سال قبل ۸ دوره مسابقات اسکی در استان و ۲ دوره مسابقات اسکی و اسنوبرد در سطح کشور در شهرستان کوهرنگ برگزار گردید.
وی تصریح کرد: با عنایت به تعداد زیاد مصدومان تیوپ سواری در پیست، انجام این ورزش از سال ۹۵ ممنوع گردید و هم اکنون این پیست تنها به ورزش اسکی اختصاص دارد.