دبیر دوسالانه اعلام کرد: رویکردهای جدید دوسالانه سرو نقره ای

آبنما کار: محسن سلیمانی برخی رویکردهای جدید ششمین دوسالانه طراحی گرافیک سرو نقره ای را برشمرد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره ای»، محسن سلیمانی دبیر ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره ای» درباره خصوصیت های دوسالانه ششم و تفاوت این دوره با دوره های پیشین اظهار داشت: در ششمین دوسالانه «سرو نقره ای» تلاش کردیم رویکرد جدیدتری داشته باشیم از این جهت که حضور جوانان را مغتنم شمردیم چونکه پویایی آنها برایمان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و این، نخستین رویکرد ما در انتخاب آثار خواهد بود.
وی درباره نحوه انتخاب هیات داوران و تیم های سه نفره آنها توضیح داد: از آنجایی که «سرو نقره ای» مختص به اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است، قاعدتاً باید دوسالانه کاری این اعضا را به نمایش بگذاریم و در نهایت، انتخابی برای این دوسالانه داشته باشیم. بنابراین از حضور یک هنرمند مطرح در رشته مربوطه، یک پیشکسوت و یک هنرمند جوان و پویا که در دوره های پیشین «سرو نقره ای» حائز رتبه و برگزیده شده بود، در هیات انتخاب و داوری بهره گرفتیم.
دبیر ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره ای» درباره دیگر رویکردها و برنامه های این دوسالانه اظهار داشت: به جهت اینکه بتوانیم رویکرد خاص تری را شاهد باشیم، با عنایت به اینکه گرافیک ایران در حال سوق یافتن به فضای مجازی است و حتی مسیرش به سمت موشن گرافیکس هم است و دیزاین خیلی اهمیت دارد، در نظر داریم به صورت پژوهشی در این موارد کار نماییم و بنابراین در نظر داریم در بخش برنامه های جنبی، نشست هایی با مبحث دیزاین و موشن گرافیکس یا دیجیتال برگزار نماییم.
وی به بخش «تایپ فیس» و اهمیت آن اشاره نمود و اضافه کرد: از آنجایی که سال هاست نتوانستیم بخش «تایپ فیس» را به منصه ظهور برسانیم، می خواهیم در این عرصه به صورت حرفه ای برنامه داشته باشیم و چون می خواهیم هنرمندان را به سمت حرفه ای شدن در این زمینه سوق دهیم، در بخش «تایپ فیس»، آثار نیازی به سفارش دهنده ندارند و هنرمندان می توانند هر اثری را در این مورد برای ما به همراه استیتمنت یا بیانیه اثر ارسال کنند، چونکه می خواهیم دست طراحان را در این زمینه باز بگذاریم و پژوهش محور روی تایپ فیس کار کنند. اما در باقی موارد همان گونه که در فراخوان ذکر شده بود، آثار باید سفارش دهنده داشته باشند.
سلیمانی در انتها تصریح کرد: مشارکت سازمان های همسو در دوسالانه بسیار حائز اهمیت می باشد از این منظر که در زمینه تجسمی بسیاری از سازمان ها و نهادها در حال فعالیت هستند و ما هم تلاش داریم بتوانیم نوعی مشارکت، هم اندیشی و همگرایی در زمینه تجسمی و گرافیک داشته باشیم تا پس از نمایش این آثار تاثیرگذاری آنها را روی مخاطبان مردمی شاهد باشیم و بتوانیم حتی الامکان ذائقه مردمی را نسبت به گرافیک بالا ببریم. امیدواریم بتوانیم در این بخش حتی انتخاب مردمی هم داشته باشیم و در حال کار روی آن هستیم.
ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره ای» جمعه ۲۲ آذر ۹۸ در خانه هنرمندان ایران گشایش می یابد.

منبع: