راه اندازی وای فای رایگان در پایانه های مرزی

به گزارش آبنما کار معاون وزیر ارتباطات با بیان این که تعرفه اپراتورهای ایرانی در عراق با عنایت به صحبت های انجام شده تا حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: تعرفه هایی با نرخ 3000 تومان به حدود 2000 تومان رسیده است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات در بازدید از پایانه مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان اظهار داشت: با عنایت به پیش بینی های انجام شده در بحث افزایش جمعیت زوار اربعین حسینی، امسال در چهار پایانه مرزی کشور ظرفیت زیرساخت های ارتباطی را دو برابر کرده ایم.
حسین فلاح جوشقانی اضافه کرد: در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه، همه سایت های ارتباطی که نسل دوم بودند، به نسل سوم و چهارم ارتقا داده شدند. ۱۳ سایت سیار در مرز مهران و پنج سایت سیار نیز در مرز خسروی توسط دو اپراتور نصب و به راه افتاده است.
وی با اشاره به قطعی فیبرنوری در سال گذشته، اظهار نمود: علاوه بر تقویت زیرساخت ها در بحث فیبر امسال یک مسیر جداگانه دیگر نیز در همه ترمینال های مرزی پیش بینی شده است تا به هر علت اگر فیبرها قطع شوند، بتوانیم از مسیرهای جایگزین استفاده نمائیم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات افزود: یک مسیر پشتیبان رادیویی و همین طور یک مسیر ماهواره ای نیز در نظر گرفته شده است تا در شرایط ویژه و اگر با مشکلاتی در بحث قطعی مواجه شویم، بتوانیم ارتباط ماهواره ای خودرا برقرار نماییم.
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در پایانه مرزی شلمچه هم زمان ۱۰ هزار مشترک می توانند از شبکه استفاده کنند، اظهار داشت: در پایانه های مرزی بحث سرویس WIFI رایگان برای مشترکان در نظر گرفته شده است که هم اکنون WIFI رایگان در مرز مهران راه اندازی شده و ظرف مدت یک یا دو روز آینده در دیگر پایانه های مرزی نیز برای زوار ارائه می شود.
وی با بیان این که تعرفه اپراتورهای ایرانی در کشور عراق با عنایت به صحبت های انجام شده تا حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: تعرفه هایی با نرخ ۳۰۰۰ تومان به حدود ۲۰۰۰ تومان رسیده است.
جوشقانی با اشاره به این که طی صحبت هایی با اپراتورهای عراقی انجام شده است، اظهار داشت: آنها به ما اعلام نموده اند که ظرفیت های خودرا در مقایسه با سال قبل حدود دو برابر افزایش داده اند و پوشش آنتن دهی را در مسیرهای اصلی پیاده روی زوار به خوبی تقویت کرده اند.
معاون وزیر ارتباطات اشاره کرد: پوشش آنتن دهی همه جاده های منتهی به پایانه های مرزی در سراسر کشور کامل شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
بر طبق این گزارش، در مسافرت معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خوزستان نشستی به منظور آخرین وضعیت ارتباطی و مخابراتی در مراسم اربعین حسینی و همین طور وضیعت ارتباطی شهری، روستایی و جاده ای استان با حضور مشاور وزیر در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی ملی و منطقه ای، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران تابعه وزارت در استان و مدیران ارشد کلیه اپراتورهای ارتباطی در محل اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب انجام شد.

منبع: