گزارش مهر از آیین افتتاحیه؛ تماشای مقاومت یمن در تهران، سکوت غرب سبب برگزاری نمایشگاه شد

آبنما کار: سیدمسعود شجاعی طباطبایی معتقد می باشد سکوت رسانه های غربی سبب برگزاری نمایشگاه کاریکاتور و کارتون مقاومت یمن شد تا صدای مردم یمن را به گوش جهانیان برسد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «مقاومت یمن» سه شنبه ۱۶ مهرماه با حضور سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، محمد حبیبی مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر این مسابقه و نمایشگاه در مجتمع فرهنگی اسوه راه اندازی شد.
پیش از آغاز نمایشگاه، محمد حبیبی مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح و سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه «مقاومت یمن» در جمع اهالی رسانه درباره این مسابقه و نمایشگاه سخن گفتند.

شجاعی طباطبایی با اشاره به اینکه مردم یمن سه سال درگیر اتفاقات تلخی بودند، اظهار داشت: تجاوز عربستان سعودی به یمن وقایع تلخی را برای مردم یمن به همراه داشت و رسانه های جهانی بابت این تجاوز سکوت کردند و آمریکا نیز تمام امکانات خودرا در اختیار سعودی ها قرار داده بود.
وی درباره هدف از برگزاری این مسابقه و نمایشگاه کارتون و کاریکاتور درباره مقاومت یمن بیان کرد: ما در زمان بسیار کمی، این نمایشگاه را برگزار کردیم به این علت که رسانه های غربی نسبت به تجاوز عربستان سکوت اختیار کردند. این نمایشگاه را برگزار کردیم تا صدای مردم یمن را به گوش جهانیان برسانیم. به نظر من، هنرمندان کاریکاتوریست، پیاده نظام های فضای مجازی به حساب می آیند و در همین راستا نیز قبلاً نمایشگاه کاریکاتور «ملکه کشتی ربا» را برپا کردیم که در دنیا بازتاب فراوانی داشت.
شجاعی طباطبایی اشاره کرد: مردم یمن با پهبادهایی که خودشان ساختند، یکی از بزرگترین تاسیسات نفتی عربستان را مورد به هدف خوردن قرار دادند و این مساله نشانگر این است که مقاومت قدرتی دارد که می تواند هر زمانی که بخواهد جواب عربستان را بدهد.
در اختتام نشست، سردار آزادی، محمد حبیبی و شجاعی طباطبایی، کتاب کارتون و کاریکاتور «مقاومت یمن» را رونمایی کردند. بعد از آن نیز نمایشگاه آثار هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست درباره یمن راه اندازی شد.

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «مقاومت یمن» که توسط انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس برگزار شده است، شامل ۳۸ اثر از ۱۱ هنرمند است که به سوژه مقاومت مردم یمن و پیروزی های جبهه انقلاب در مبارزه با تجاوزهای آل سعود می پردازد.
به گفته شجاعی طباطبایی، جیتت کاستانا هنرمند اندونزیایی در این نمایشگاه ۲ اثر دارد.
محمدحسین نیرومند، ناصر مقدم، مازیار بیژنی و ثارالله جعفری همچون هنرمندان کاریکاتوریستی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. نمایشگاه «مقاومت یمن» تا ۳۰ مهرماه همه روزه به غیراز ایام تعطیل در مجموعه اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع خیابان بهار جنوبی، جنب پل روشندلان، پلاک ۴۵۳ میزبان علاقمندان خواهد بود.

منبع: