گالری گردی در پایتخت؛ در امتداد شاعران به هما رسید، تاغ در ساربان

آبنما کار: نمایشگاه های نقاشی در امتداد شاعران و تاغ از جمعه 12 مهر در گالری های هما و ساربان افتتاح می شوند.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، در دومین جمعه پاییزی سال، گالری های پایتخت با برگزاری نمایشگاه های گوناگون هنری بازار هنری گرمی را رقم زده اند. بیشتر نمایشگاه هایی که هفته گذشته افتتاح شدند ادامه دارند مثل نمایشگاه انفرادی حجم «رویای آهنی» در گالری شیرین و نمایشگاه انفرادی تصاویر کنرو ایزو هنرمند ژاپنی در مرکز نبشی. همین طور نمایشگاه هایی چون نمایشگاه طراحی های علیرضا اسپهبد با عنوان «اتاق علیرضا» در این جمعه تمام می شود. در این روز همین طور مقرر است تندیس و کتاب حسین محجوبی هنرمند نقاش پیشکسوت نیز رونمایی شود. مراسم رونمایی از کتاب و تندیس حسین محجوبی جمعه ۱۲ مهرماه ساعت ۱۶ در خانه محجوبی به نشانی میدان آرژانتین، خیابان بخارست، خیابان هجدهم، بن بست گلمحمدی شماره ۴ انجام می شود.
در ادامه، برنامه افتتاحیه برخی نمایشگاه های هنری جمعه ۱۲ مهرماه را برمی شمریم.
خانه هنرمندان ایران
نمایشگاه آثار منتخب بخش عکس جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی فردا از روز جمعه ۱۲ مرهماه در گالری بهار و نامی خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.
این نمایشگاه متشکل از ۱۸۸ عکس از ۶۰ عکاس صنعتی و تبلیغاتی است. بعضی از هنرمندان این نمایشگاه عبارتند از: زهرا آبایی، نیما ابوالقاسمی، سلما احمدی، میلاد ادوای، سیدحسین اشرف السادات، الهه اقبالی، نوید الهی، حمیدرضا امیدبخش، کامیار انتظامی، عباس براتی، پرهام بنی عباس، مسعود بهاری، محمدعلی پورشکوری، جاوید تفضلی، آرش جوادی، حسین جوادی، آمنه جباری نیک، محمد خیاطی، علی اصغر دانشپور، مهرداد دشتستانی، فرناز دمنابی، هادی دهقان پور، مسعود رئوفی، علیرضا رحمانی، نسرین رستمی، مهشید زارع کاریزی، فرخ زمانی، حمیدرضا سبزه علی، یاسر سپهر، نادر سماواتی، علی شریف زاده، امید شلمانی، مهریاد صمصامی، محسن عابدی و….
همچنین نمایشگاه گروهی انجمن هنرمندان نقاش ایران با عنوان «طبیعت بی جان ۱+۱۲» در همین روز و ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.
گالری اعتماد نگارستان
نمایشگاه انفرادی نقاشی های بیژن اخگر با عنوان «بوم نگاری» از جمعه ۱۲ مهرماه در گالری اعتماد نگارستان به نشانی میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان گشایش می یابد و تا ۳۰ مهر ادامه خواهد داشت.
گالری آتبین
نمایشگاه نقاشی خط امید خاکباز با عنوان «دور گردون» جمعه ۱۲ مهر در گالری آتبین واقع در خیابان ولی عصر، پیش از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ افتتاح می شود. در این نمایشگاه ۱۳ اثر از هنرمند با چند تکنیک متفاوت ارائه می شود که قالب آنها در فرم دایره و حرکت اسپیرالی، برگرفته از هندسه موجود در هنرهای سنتی و کلاسیک ایرانی خصوصاً معماری است.
گالری گلستان
نمایشگاه انفرادی نقاشی سحر للهی به مدت ۵ روز در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ انجام می شود.
گالری شلمان
«تِللَر» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی خط قدرت ناصر است که از روز جمعه ۱۲ مهرماه در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ برپا می شود.
قدرت ناصر در توضیح آثارش چنین می نویسد: «گزیده حاضر، شاملِ گزاردن سُهش های من است؛ در مقابل زیبایی های ترانه، آهنگ، جواهرسازی، کاشیکاری، رامش سماء، خوشنویسی و خیلی از هنرهای دیگر…
هر اثر از این گزیده، نگارینه ای است، از آمیزه سُهش هایم در سنجش با دو یا چند رشته، از هنر و زیبایی های نهفته در آنها. بعنوان نمونه، یک کاشی کاری زیبا، گزیده ای ترانه و سنگ هایی تراش خورده، برای آفرینش یک اثر، عواملی تأثیرگذار بوده اند و یا در اثری دیگر، احساساتم نسبت به رامش سماء و موسیقی بوده که انگیزه پیدایش اثری گشته است. احساسات در آثار من، به صورت واژگان و با خطوط رنگی، بر روی بوم نمود می یابند.»
گالری ساربان
نمایشگاه انفرادی نقاشی های رضا نصرتی با عنوان «تاغ» از همین جمعه در گالری ساربان به آدرس خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰، طبقه اول افتتاح می شود.
گالری ویستا
نمایشگاه گروهی نقاشی «تناد» به کیوریتوری بهنام کامرانی از روز جمعه ۱۲ مهرماه در گالری ویستا واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ افتتاح می شود.
بهنام کامرانی در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «پیکره انسان همواره سوژه مهمی برای هنرمندان بوده است، ظرفیت های بیانی پیکره بی شمار است و با افزوده شدن رویکردهای انتقادی و تازه هنر، تن به مثابه مقّری برای نشان دادن اتفاقات و وضعیت ها در آمده است. نمایشگاه حاضر شامل آثار هنرمندان نوظهور و کمتر دیده شده نقاشی امروز ایران است که به واسطه جنبه های پیکره ای و واقع گرا اشتراک می یابند. آنها بازنمای «تناد» (از یکدیگر رمیدن، پراکنده شدن) هستند که موقعیتی فردی، اجتماعی و روانکاوانه است. این وضعیت، پیچیدگی های زندگی امروز را به اشکال مختلف انعکاس می دهد.»
گالری سرزمین هنر
نمایشگاه گروهی فیگوراتیو «قواره ها» از دومین جمعه مهرماه با نمایش آثار ۲۸ هنرمند در گالری سرزمین هنر به نشانی اوین، ابتدای سربالایی کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ شروع به کار می کند.
گالری هفت ثمر
نمایشگاه انفرادی نقاشی های خیرالله اصغری با عنوان «زیبایی ای درخت» از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ برپا خواهد شد.
گالری هما
«در امتداد شاعران» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی های مسعود اصلانی است که از دومین جمعه مهرماه در گالری هما گشایش می یابد و تا ۲۳ مهر برپا خواهد بود. گالری هما در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک واقع است.

منبع: