دانش آموزان تاریخ اسپانیا را بلاعوض ببینند

به گزارش آبنما کار مدیر کل موزه ملی ایران خبر داد: بازدید دانش آموزان در چارچوب اردوهای آموزشی بوسیله مدارس و با هماهنگی قبلی بلاعوض است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، جبرییل نوکنده نمایشگاه «میراث دیرینه شناسی اسپانیا» را فرصت مناسبی برای آشنایی مردم ایران با فرهنگ و تمدن کشور اسپانیا دانست و اضافه کرد: در میان همه ی اقشار یکی از گروه های مهم هدف در موزه ملی ایران مخاطب کودک و نوجوان بعنوان سرمایه های آینده کشور است، به همین دلیل و با هدف ایجاد تسهیلات بیشتر از روزهای نخست گشایشِ نمایشگاه، میزبان همه ی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف به صورت بلاعوض خواهیم بود.
وی با بیان این که موزه ها در هر کشور می توانند بعنوان رابط فرهنگی و عاملی برای گفت وگوی بین فرهنگ و تمدن همه ملت های دنیا نقش ایفا کنند، افزود: این وظیفه خطیر با برگزاری و نمایش آثار تاریخی و فرهنگی نقشِ واقعی گرفته و به اهداف آموزش واقعی خود دست می یابد. این که دانش آموزان بعنوان آینده ساز و عناصر تربیتی هر جامعه ای بتواند با فرهنگ وپیشینه سایر ملل دنیا آشنا شده و نقاط مشترک فرهنگی خودرا با سایر انسان ها دریابند و به آنها به دیده احترام نگاه کنند، شالوده قوی برای ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها خواهد بود.

او ارتباط مستقیم و مشاهده ی اشیای به جامانده از گذشته را فرای مطالب نظریه و انباشته شده در کتاب ها دانست و اظهار داشت: کارکرد آموزشی موزه ها فرصت بی نظیری برای ایجاد دانشی پایدار می باشد. این نمایشگاه نیز با دارا بودن سیصد قلم اثر تاریخی و فرهنگی درسه گالری مروری بر سیصدو پنجاه هزار سال تمدن اسپانیا را از دوره های مختلف تاریخی برایشان روایت می کند.
به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، نمایشگاه «میراث دیرینه شناسی اسپانیا» هر روز به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ فعال است و تا ۲۶ فروردین سال آینده نمایش آن ادامه دارد، همین طور برای انجام بازدید گروهی دانش آموزان، مدارس می توانند با تماس تلفنی با شماره های۶۶۷۰۲۰۶۱_ ۶ داخلی ۲۵۷ وقت بازدید را تعیین کنند..

منبع: