استاندار تهران تأکید کرد ضرورت تدوین اطلس گردشگری شمیرانات تا آخر سال جاری

آبنما کار: استاندار تهران بر ضرورت تدوین اطلس گردشگری در شهرستان شمیرانات بعنوان پیشران توسعه صنعت گردشگری تا آخر سال جاری تاکید کرد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران اظهار داشت: استان تهران پس از سیستان و بلوجستان دومین استان کشور است که بیشترین آمار محرومیت از تحصیل را دارد. بر همین مبنا تا اختتام مهرماه جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس با محوریت طرح مطالبات نمایندگان برگزار خواهیم کرد تا مشکلات موجود در این استان را حل و فصل نماییم.
وی ادامه داد: در جلسه امروز تبصره ۱۹ که گامی صحیح در برون سپاری و بیان کننده عزم جدی دولت و مجلس در این خصوص است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما باید در واگذاری برخی پروژه ها با دقت بیشتری اقدام نماییم.
استاندار تهران با اشاره به مشکلات موجود در سطح شهرستان شمیرانات اظهار داشت: جاده و راه در سطح استان تهران به ویژه شهرستان شمیرانات از اولویت های اصلی شمرده می شود. آبخیزداری نیز بعنوان اولویت اصلی استان تهران برای پیش گیری از سیل در شمیرانات باید بطور خاص پیگیری شود.
وی افزود: طرح کاداستر اراضی در شمیرانات اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز می باشد و در کنار این باید طرح های هادی روستایی و همین طور ساماندهی حریم رودخانه های استان تهران خصوصاً جاجرود در شمیرانات تا آخر سال آینده بطور کامل صورت گیرد.
محسنی بندپی به تدوین اطلس گردشگری شهرستان شمیرانات نیز اشاره نمود و اضافه کرد: بعنوان پیشران توسعه این صنعت باید اطلس گردشگری در شهرستان شمیرانات تا اختتام امسال تدوین شود.

منبع: