بافت تاریخی ای با چشم انداز خلیج فارس بعلاوه تصاویر

به گزارش آبنما کار معاون عمرانی شهرداری بندر بوشهر اظهار داشت: طرح سنگفرش مرکز شهر که بخش عمده آن در بافت قدیم قرار گرفته و وضعیت خوبی ندارد، توسط مشاور به شهرداری ارائه شده و بزودی به مناقصه خواهد رفت.
کورش سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار نمود: برآورد دیگری نیز برای میدانچه های بافت قدیم -تمام محلات- در امور پیمان ها انجام شده و منتظر برگزاری مناقصه هستیم، اعتبار این پروژه 500 میلیون تومان برآورد شده و اقدامات برنامه ریزی شده مربوط به این میدانچه ها نیز شامل کف سازی، جداره سازی و نورپردازی است.
وی ادامه داد: در بازار قدیم –بازار صفا- که قسمتی از آن در بافت قدیم قرار گرفته مشاور در حال کار و تهیه طرح است که ظرف یک یا حداکثر دو ماه آینده طرح آن به دست ما رسیده و اجرا خواهد شد.
معاون عمرانی شهرداری بوشهر بیان کرد: بنا داریم در گذر فرهنگ و هنر، از دبیرستان سعادت تا دانشکده معماری در بافت قدیم کف سازی، جداره، نورپردازی و نصب المان صورت گیرد که بعد از ستاندن مجوز شورای ترافیک و نهایی شدن طرح اجرایی می شود.
سلطانی اشاره کرد: هم اکنون دو پیمانکار در محله دهدشتی (پشت مسجد دهدشتی و پشت بازار) و یک پیمانکار نیز در محله کوتی در حال کار هستند.
این مسئول افزود: به منظور سنگفرش بخش زیادی از کوچه ها و معابر محله کوتی اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومانی برآورد شده است که شامل بیشتر از 50 درصد کوچه ها می شود و هم اکنون در امور پیمان است و بزودی مناقصه آن برگزار شده و پیمانکار آغاز به کار خواهدنمود.
معاون عمرانی شهرداری بندر بوشهر اظهار نمود: همین طور پیمانکاری برای سنگفرش کوچه های محله بهبهانی با حدود 500 میلیون اعتبار -از محل اعتبارات داخلی شهرداری- در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در محله بهبهانی منتظر اتمام کار آب و فاضلاب و کشیدن شبکه فاضلاب هستیم، چون در صورتیکه حفاری های آب و فاضلاب به انتها برسد می توانیم پروژه جدید اجرا نماییم.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، بافت قدیم بوشهر واقع در قسمت شمالی این شهر از مهمترین جاذبه های گردشگری استان است که با عنایت به سبک خاص و منحصر به فرد معماری دارای ظرفیت زیادی است.
بافت تاریخی ۳۸ هکتاری بوشهر با چهار محله بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی و حدود هزار خانه و 400 بنای باارزش از منحصر به فردترین و زیباترین بافت های مسکونی ایران شمرده می شود. جبهه ساحلی بافت تاریخی بوشهر در 29 تیرماه سال ۱۳۷۸ به شماره ۲۳۶۰ در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: