کشف لنگر سنگی کشتی دوره اسلامی در ساحل ریشهر

به گزارش آبنما کار معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از کشف دو قطعه سنگ تاریخی که احیانا متعلق به دوره ساسانی هستند، اطلاع داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، نصرالله ابراهیمی با بیان این که این سنگ ها در تپه ساحلی ریشهر کشف شده است، افزود: بعد از اطلاع از مخبرین محلی در خصوص حفاری غیر مجاز در تپه تاریخی ریشهر و حضور میدانی در آن محل، دو قطعه سنگ در پایین دامنه تپه ریشهر مشاهد شد که در بررسی های اولیه مشخص شد یکی از سنگ ها قسمتی از یک ساقه ستون یا نیم ستون بوده و سنگ دیگرقطعه برش خورده ای به شکل مکعب ذوزنقه است که در حقیقت لنگر یک کشتی مربوط به اوایل دوران اسلامی بوده است.
وی با بیان این که این لنگر شاهدی گویا از تاریخ کشتیرانی ایرانی ها در بندر باستانی ریشهر در خلیج فارس بوده، افزود: بنابراین این اثر تاریخی از اهمیت بالایی در تاریخ دریانوردی برخوردار می باشد.
بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر، ابراهیمی با بیان این که نزدیکی این سنگ های کشف شده به ساحل، امکان انتقال آن با قایق از سوی افراد سودجو را به دنبال داشت، افزود: با همکاری یگان حفاظت اداره کل به دفتر فرماندهی این یگان منتقل شده است، که احیانا در یکی از غرفه های موزه بزرگ خلیج فارس بوشهر به نمایش در می آید.