با هنرمندی علی بهرامی فرد و هادی آذرپیرا؛ طرز مستور انتشار یافت، شنیدن دلنواخته های خنیاگران

آبنما کار: آلبوم همنوازی سنتور، تار و عود طرز مستور با هنرمندی علی بهرامی فرد و هادی آذرپیرا در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، آلبوم همنوازی سنتور، تار و عود «طرز مستور» با هنرمندی علی بهرامی فرد نوازنده سنتور و هادی آذرپیرا نوازنده تار و عود به تهیه کنندگی افشین معصومی توسط موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این در شرایطی است که قطعات مجموعه با تارِ «یحیی»، عود پوریا شقاقی و سنتور حمید موسوی اجرا شده است.«حضور»، «طرز مستور» از علی بهرامی فرد، «سَکر – بیات اصفهان، نهفت»، «لیلی» از علی بهرامی فرد با الهام از موسیقی جنوب خراسان، «طرب – تکنوازی عود»، «دلبر – تصنیف قدیمی آذری» با تنظیم علی بهرامی فرد، «می جویمت – کرد بیات، بیداد، عراق، بیات شیراز»، «لزگی – بخش ابتدا و اختتام فولکلور آذری، بخش میانی از علی بهرامی فرد»، «طلوع بی تاب – نیشابورک، روح الارواح، دشتی، فرود به اصفهان»، «گتمه، گتمه – تصنیف آذری»، «رِنگ – فولکلور آذری» قطعات مختلف این آلبوم موسیقی را می سازند.
علی بهرامی فرد و هادی آذرپیرا با انتشار متنی در توضیح این آلبوم آورده اند: «در مجموعه پیش رو همچون اثر مشترک پیشین «راح روح» دلنواخته هایمان را رامشگرانه به گفتگو و جست و جو وا داشتیم؛ جستجویی که گاه از موسیقی جنوب خراسان سردر می آورد و گاه برداشتی آزاد و معاصر بود از موسیقی مقامی. بداهه هایی که به تدریج و در اثنای اجراهای صحنه ای گوناگون از این کارگان تثبیت شد و تقدم و تاخر یافت و همانند قطعاتِ مکتوب و تنظیم شده، پرداخته و تدوین شد تا سیر روایت مجموعه را منسجم کند. همواره در طول اجرا و ضبط آثار تلاش شد انتزاع احساسی موسیقی تحت الشعاع فرم و تکنیک قرار نگیرد و شیوه بیان موسیقی هم راستا با معنای آن نباشد و نه مقدم برآن. هرچه بود توصیفی روایی از احوالات خنیاگرانی است که تلاطم شان را جز عشق مرهمی نیست.»
علی بهرامی فرد همچون هنرمندانی است که تحصیلات آکادمیک خود در دوره های عالی آموزشی به اتمام رسانده است. او علاوه بر تالیف کتاب های مختلف تخصصی و تدریس دروس مختلف موسیقی همچون ردیف موسیقی دستگاهی ایرانی، مبانی آهنگسازی، فرم و آنالیز و نظریه موسیقی در مراکز مختلف دانشگاهی و آموزشی آلبوم های «راهه»، «گشایش»، «زبعد ما»، «تنها نخواهم ماند» را در بازار موسیقی منتشر نموده است. هادی آذرپیرا نیز همچون نوازندگانی است که نواختن تار ایرانی را ابتدا نزد داود آزاد آموخت. وی بعد از شاگردی در محضر محمدرضا لطفی عضو گروه موسیقی «شیدا» شد. این هنرمند بعد از حضور در گروه موسیقی «رهاب» در گروه های دیگری چون «مهرورزان» و «کسری» در تبریز حضور یافته و پس از چندی همراه با کیهان کلهر در کنسرت هایش بعنوان نوازنده تار به هنرنمایی پرداخت. حضور در چندین پروژه بعنوان نوازنده و کسب چند عنوان نوازنده برتر از جشنواره های معتبر موسیقایی در کشور و تدریس در چندین مجموعه آموزشی از دیگر فعالیت های این هنرمند در عرصه موسیقی است.
«طرز مستور» همچون پروژه های موسیقی ایرانی است که طی ماه های اخیر علاوه بر تهران در چندین شهرستان نیز پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. از علی بهرامی فرد و هادی آذرپیرا که همکاریهای مشترکی با کیهان کلهر در کنسرتهای پیشین او داشتند، قبل از این آلبوم بی کلام «راح روح» انتشار یافته بود.

منبع: