رشد ۲۹ درصدی توریستهای خارجی استان یزد

به گزارش آبنما کار معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ورود بیشتر از ۵۱ هزار توریست خارجی در چهار ماهه نخست امسال اطلاع داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، «هما خورشیدی» با اشاره به این که بر مبنای سند توسعه ششم زمینه ها را برای ورود توریست خارجی برای سال ۹۸ فراهم گشته است، اظهار نمود: در چهار ماهه اول امسال ۵۱ هزار و ۷۱۸ توریست خارجی به استان یزد سفر کرده ‎ اند که نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد ۲۹ درصدی داشته است.
وی بیشترین گردشگران یزد را مختص کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین و اسپانیا عنوان نمود و اظهار داشت: طی سال های گذشته بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار توریست خارجی از استان یزد دیدن کرده اند ولی تنها در نوروز امسال بیشتر از یک میلیون توریست داخلی و خارجی وارد استان یزد شدند.
معاون گردشگری استان به تابستان های نیمه گرم و خشک یزد اشاره و خاطرنشان کرد: این استان به رغم برخورداری از آب و هوایی گرم در فصول تابستان، از نظر منابع انسانی و صنعتی غنی است و میراث فرهنگی و منابع طبیعی گردشگری مختلف شامل بیشتر از ۴۰۰۰ جاذبه گردشگری ملموس و سرمایه های فرهنگی ناملموس دارد.