اعتصاب موزه لوور را تعطیل کرد

به گزارش آبنما کار اعتصاب کارکنان موزه لوور این موزه بزرگ را در شهر شهر پاریس به تعطیلی کشاند و هزاران گردشگر خارجی ناامید در نهایت نتوانستند از این موزه دیدن کنند.
به گزارش آبنما کار به نقل از فرانس ۲۴، کارکنان موزه لوور در اعتراض به ناکافی بودن تعداد آنها در مقایسه با شمار روزافزون بازدیدکنندگان دست به اعتصاب زدند و بنابراین مسئولان «لوور» اعلام نمودند که این موزه استثنائاً برای یک روز (دوشنبه) تعطیل خواهد بود.
سندیکای کارگری فرانسه هم روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام نمود که موزه لوور خفه کننده شده است و کارکنان آنها هم تحت تأثیر شمار بیش از اندازه بازدیدکنندگان قرار دارند. کارکنان به شکل بی سابقه ای شاهد بدتر شدن اوضاع کاری و بازدید از موزه هستند.
در سال ۲۰۱۸ میلادی بیشتر از ۱۰ میلیون بازدیدکننده از موزه لوور فرانسه دیدن کردند و در حالیکه شمار بازدیدکنندگان از سال ۲۰۰۹ تا به امروز بیشتر از ۲۰ درصد رشد داشته است اما تعداد کارکنان کاهش یافته است و بنابراین ۱۵۰ نفر از کارکنان موزه در مقابل وزارت فرهنگ فرانسه تجمع کردند تا اعتراض خویش را نسبت به کمبود پرسنل در لوور ابزار کنند.
مسئولان موزه لوور اعلام نمودند پول بلیت کسانی که روز دوشنبه به جهت تعطیلی نتوانستند به موزه بیایند را بازخواهد گرداند. لوور بخصوص دوشنبه بسیار شلوغ است چون که همچون معدود موزه های پاریس است که با تعطیلی دیگر موزه ها همچنان فعال است.
این نخستین بار نیست که کارکنان موزه لوور دست به اعتصاب می زنند و قبل از این هم در آوریل ۲۰۱۳ در اعتراض به افزایش جیب بری از گردشگر ها، تجمع و راهپیمایی کردند.