شما کدام اثر قزوین را برای تخریب انتخاب می کنید؟!

آبنما کار: قزوین این روزها درد زیاد دارد. هر کدام از مسؤولان شهری چشم اش به یکی از بناها و محوطه های تاریخی این شهر است و حرف ها فقط از تخریب است. مرمت و سر و سامان دادن بناهای تاریخی هیچ جایی در میان حرف ها ندارد و در این میان بنظر می رسد میراث فرهنگی استان مُهر سکوت به لب زده باشد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، داستان از باغستان قزوین شروع شد، به طرحی ۴۰ ساله و بلاتکلیف در محله بُلاغی قزوین رسید و با طرحِ خیابان انصاری و قرار دادن مسجد مدرسه حیدریه در وسط آن، به مرور خانه های تاریخی در بافت های تاریخی را طعمه کرد. طرحِ ساختِ پارک بانوان در مصلی قدیمی قزوین که آئین سنتی «۵۰ بدر» هم در آن اجرا می شود را از سر گذراند و حالا نوبت رسیده به همه ی بناهای تاریخی قرار گرفته در شهر قزوین که گویا باید گلچین شوند.
و فکرِ همه ی این طرح ها و مصوبه هایشان را مدیریت شهری و شورای شهر قزوین از سر می گذرانند. حالا آنها معتقدند «خیلی از آثار تاریخی را باید نادیده بگیریم و به آثار تاریخی خوب، اصل و نفیس برسیم، جایی مانند خانه فلانی موجب توقف پروژه شهری می شود که باید این جزئیات را رها نماییم وگرنه کل پروژه از بین می رود.»
کلیسای کانتور در قزوین