تکلیف مجلس به وزارت کار برای تربیت استادکاران جهت حفاظت از بناهای تاریخی

آبنما کار: وزارت تعاون، مکلف به آموزش و تربیت استادکاران و کاردانان تجربی در زمینه حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی ــ فرهنگی شد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بامداد امروز (سه شنبه) و در ادامه بررسی طرح پشتیبانی از مرمت و احیای بافت های تاریخی – فرهنگی مواد ۴، ۵ و ۶ این طرح را تصویب کردند.
طبق ماده ۴ وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مکلف است بوسیله سازمان فنی و حرفه ای با استفاده از امکانات موجود و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی نسبت به آموزش و تربیت استادکاران و کاردان های تجربی در زمینه های حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی ــ فرهنگی اقدام نمایند.
در تبصره آمده است که سازمان میراث فرهنگی موظف است ساز و کار طراحی و اجرای فعالیت های مرتبط را به شکلی برنامه ریزی، تنظیم و تدوین کند که استفاده از نیروهای سوژه این ماده در اولویت قرار گیرند.
طبق ماده ۵ وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش مکلف هستند با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، سرفصل، محتوای دروس و شیوه آموزش رشته های در رابطه با حفاظت و احیای بناها و بافت های تاریخی ــ فرهنگی با رویکرد “مهارت آموزی” در این تخصص ها را اصلاح و یا تکمیل کنند.
برمبنای ماده “۶” سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با همکاری سازمان میراث فرهنگی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت یک سال سپس تصویب این قانون نسبت به تهیه نظام فنی و اجرایی اختصاصی مربوط به بناها و بافت های تاریخی ــ فرهنگی اقدام نموده و به تصویب هیات وزیران برساند.

منبع: