همکاری های پژوهشی کاخ گلستان با هامبورگ

به گزارش آبنما کار مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از انجام همکاری های آموزشی و پژوهشی بین «کاخ گلستان»، «مرکز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ» و «دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند» در صورت موافقت رییس سازمان میراث فرهنگی اطلاع داد.

به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی کاخ گلستان، مسعود نصرتی اظهار داشت: در نشستی که با حضور پرفسور «مایکل فردریش» رئیس مرکز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ و «ایلسه استارکنبوم» از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند در کاخ گلستان برگزار شد، درباره همکاری های آموزشی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، کنفرانس های بین المللی، چاپ و نشر آثار فرهنگی و تاریخی گفت وگو و تبادل نظر شد.

او با بیان این که مرکز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ یکی از مهمترین مراکز پژوهشی در این زمینه است، اضافه کرد: این مرکز پژوهشی تا کنون پروژه های پژوهشی مهمی در اغلب نقاط دنیا مدیریت و اجرا کرده و در این راستا آثار منحصر به فردی را از شرق آسیا تا غرب آفریقا به دنیا معرفی کرده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار نمود: بعد از گذراندن مراحل قانونی و دریافت موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تفاهم نامه سه جانبه بین کاخ گلستان با مرکز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ و دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند برای معرفی آثار تاریخی و فرهنگی این مجموعه میراث جهانی بعد از تأیید معاونت میراث فرهنگی سازمان بسته می گردد.

او تصریح کرد: همینطور لیست تخصصی مرقعات کتابخانه نسخ خطی کاخ گلستان و لیست کامل نسخه های خطی کاخ گلستان به شکل دو زبانه چاپ و دیجیتال کردن نس های خطی این مجموعه در دستور کار قرار می گیرد و زیرساخت های مناسب برای برخط شدن آنها فراهم می گردد.