ره عشق در تالار وحدت طی شد، رونمایی از ۲ آلبوم

آبنما کار: کنسرت ره عشق با هنرمندی بردیا صدرنوری و علیرضا چراغچی در حالی میزبان علاقه مندان موسیقی ایران بود که از آلبوم های عاشقانه در باران و نیایش رونمایی گردید.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، کنسرت «ره عشق» با هنرمندی بردیا صدرنوری و علیرضا چراغچی پنجشنبه شب اول آذر ماه در تالار وحدت تهران برگزار گردید. در این کنسرت که به همت موسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی بود قطعاتی در دستگاه های ماهور، اصفهان، دشتی و چهارگاه با اجرای آثاری از آهنگسازان صاحب نام موسیقی کشورمان همچون پرویز یاحقی، حبیب الله بدیعی، همایون خرم، اسدالله ملک، فریدون حافظی، علی تجویدی، عطاالله خرم و تعدادی دیگر به مخاطبان عرضه شد.
همزمان با برپایی این اجرای زنده از ۲ آلبوم «عاشقانه در باران» و «نیایش» در حضور تعدادی از هنرمندان همچون فضل الله توکل، لوریس چکناواریان، میلاد کیایی، اسماعیل آذر، سعید نمکی، پری ملکی، رضا مهدوی، مزدا انصاری، فاضل جمشیدی، علیرضا میرعلی نقی، امید نیک بین، رضا شایسته، ادنا زینلیان و… رونمایی گردید.

ناصر ایزدی مدیر موسیقی موسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش» در توضیحاتی درباره این کنسرت توضیح داد: استفاده از شعر و کلام در موسیقی سهل ترین راه برای انتقال یا درک معنای موسیقی است و این امر نه تنها در موسیقی ایرانی که همواره از غنای شعر فارسی بهره برده است بلکه در موسیقی سایر ملل هم صادق است.
وی اضافه کرد: زمانی که موسیقی بدون کلام ایجاد می شود، شنونده بسته به میزان درک و دریافت خود از موسیقی، با آن اثر ارتباط برقرار می کند و از آن تاثیر می گیرد اما زمانی که موسیقی از ابتدا با کلام آن هم کلامی پرمعنی و زیبا همراه باشد، درک و تاثیرگذاری آن دوچندان می گردد. باز اجرای آثار با کلام به صورت بی کلام، آن هم به صورت بداهه نوازی، کاری بس دشوار است چراکه شنوندگان ناخودآگاه هنگام شنیدن موسیقی به زمزمه آن می پردازند و حسی خوش و نوستالژیک آنان را فرامی گیرد. به عبارتی به دنبال شنیدن هر جمله موسیقی، در انتظار شنیدن جمله بعدی که از پیش به خاطر دارند، هستند در حالیکه امکان دارد نوازندگان در بداهه نوازی خود اثر را به صورت کامل اجرا نکرده و از گامی به گامی، دستگاهی به دستگاهی، گوشه ای به گوشه ای و از ملودی به ملودی دیگر سیر کنند.

رهبر ارکستر ملی «مهر» اظهار داشت: در همین احوال است که نقش و توان نوازندگان برای طراحی مسیر موسیقایی به گونه ای که هم زنجیره ملودی ها حفظ شود و هم به گوش مخاطبان خوش بیاید، مشخص تر می گردد و این کار تنها از عهده هنرمندانی برمی آید که علاوه بر تسلط بر ساز خود و سبک موسیقی که اجرا می کنند، به خوبی با نغمات، روحیات و ادبیات سرزمین خود آشنا باشند که اجرای امشب نمونه ای از این هنرنمایی دشوار است که امیدوارم مورد پسند شما مخاطبان فهیم موسیقی ایرانی باشد.
رونمایی از آلبوم – کتاب «عاشقانه در باران» بخش اول برنامه را تشکیل می داد که در این بخش لوریس چکناواریان، فضل الله توکل، اسماعیل آذر، بردیا صدرنوری، ناصر ایزدی و بابک صدرنوری با حضور روی صحنه به شکلی نمادین از این اثر موسیقایی رونمایی کردند. در ادامه یک قطعه با کلام توسط بابک صدرنوری و نوازندگی پیانو بردیا صدرنوری برای مخاطبان اجرا شد.

مجموعه آلبوم – کتاب «عاشقانه در باران» اثر تازه ای از موسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» است که مشتمل بر ۲۱ قطعه موسیقایی با شعر و دکلمه بابک صدرنوری و آهنگسازی و نوازندگی پیانو بردیا صدرنوری است.
«عاشقانه در باران»، «رنگین کمان عشق»، «تا بهاری دیگر»، «شاعر تراز همیشه»، «پنجره تنهایی»، «هفت سین»، «صدای فاصله ها»، «با این همه درد»، «سکوت و فریاد»، «باران که می بارد»، «آسمان شاعر شده است»، «وسعت خوشبختی»، «در آغوش باد»، «سفرهای بی انجام»، «خنده های تو»، «آرامش دریا»، «در انتظار مهتاب»، «حدیث دلتنگی»، «هوای تازه»، «بغض هزار ساله» و «انتظار بی پایان» عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده است.
بخش دوم برنامه هم به رونمایی نمادین از آلبوم «نیایش» اختصاص داشت که در این بخش میلاد کیایی، پری ملکی، ناصر ایزدی و سعید نمکی با حضور در صحنه از این اثر موسیقایی رونمایی کردند.

آلبوم بی کلام «نیایش» هم متشکل از ۹ قطعه بی کلام با نام های «بی کران»، «خواستن»، «ابهام»، «سرگشتگی»، «عشق»، «رویا»، «نیایش»، «بهشت»، «سماع» است که بردیا صدرنوری بعنوان آهنگساز و نوازنده پیانو در این اثر حضور دارد.
بردیا صدرنوری نوازنده پیانو و مدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش»، علیرضا چراغچی نوازنده ویولن، ناصر ایزدی مدیر موسیقی موسسه «راد نواندیش»، مریم فراهانی مدیر اجرایی، پرهام عرب مدیر طراحی و تبلیغات، مهرناز کرمی مشاور هنری، حسین حاج بابایی عکس، زهره آبگون، امیرحسین مقدم، یزدان صادقی، مریم صدرنوری و جواد شهبازی پشتیبانی گروه اجرایی کنسرت «ره عشق» را تشکیل می دادند.