استاد دانشگاه سوئیس: غذاهای محلی یکی از زمینه های افزایش توریسم در یک منطقه است

آبنما کار: استاد دانشگاه سوئیس اظهار داشت: توسعه گردشگری در گرو توزیع اطلاعات و استفاده از فناوری نوین است به طوریکه در بعضی کشورهای جهان، آژانس های گردشگری به سبب عدم توانایی در استفاده از فناوری و نوآوری متوقف شده اند.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، پروفسور لورنزو کانتونی ظهر دوشنبه 21 آبان در پنل بررسی توانمندی های گردشگری فرهنگی در اجلاس جهانی گردشگری همدان، به وجود امکانات و فناوری همچون تلفن های هوشمند و رسانه ها در نوآوری گردشگری اشاره و اظهار نمود: سازمان جهانی گردشگری بازوی انتقال دیتای نوآوری و فناوری گردشگری می باشد.
وی با اشاره به اینکه در نقشه راه گردشگری ۵ قسمت اصلی داریم و نقش رسانه های اجتماعی در این حوزه بسیار مهم می باشد، اضافه کرد: تکنولوژی می تواند کمک شایانی در سفر به ما داشته باشد به طوریکه گردشگر ها به دنبال دانستن فرهنگ ها هستند.
لورنزو کانتونی با تاکید بر اینکه گردشگری یک صنعت جهانی است، بیان کرد: سالانه 3 میلیارد توریست از مرزهای ملی جابجا می شوند و توزیع اطلاعات در رشد توریست تأثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه گردشگر ها رفتن به فضاهای مختلف را می پسندند، عنوان کرد: ما باید این تفاوت ها را به خوبی توضیح بدهیم تا آنها از سفرشان لذت ببرند کما اینکه تحقیقاتی در زمینه سفر کردن بر روی ملل مختلف انجام شده است.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که اقداماتی صورت گیرد که تجربه سفر برای توریست لذت بخش باشد، اضافه کرد: با تبادل افکار می توان راهی نو را در گردشگری احداث کرد.
وی با اشاره به نقش میراث فرهنگی یک منطقه در جذب توریست و با اشاره به اینکه احداث نوآوری و استفاده از تکنولوژی به توسعه اقتصادی منطقه کمک می نماید، اظهار نمود: حتی محلی ها هم می توانند از این رهگذر منتفع شوند، به طوریکه غذاهای محلی یکی از زمینه های افزایش توریسم در یک منطقه است.
لورنزو کانتونی با اشاره به اینکه استفاده از تجربیات گردشگری در امتداد توسعه آن اثرگذار می باشد، اشاره کرد: استفاده از گردشگری دیجیتال یکی از موارد است که یونسکو باز از آن برای میراث نا ملموس بهره برده است.
وی به جوامع بومی و استفاده از فناوری و نوآوری در این جوامع اشاره و بیان کرد: سازمان های محلی و گردشگری در جوامع محلی توسط خانم ها اداره میگردد که با استفاده از فناوری توانستند جوامع خودرا متحول کنند.
لورنزو کانتونی با تاکید بر اینکه هدف احداث ارتباط بین مناطق باستانی است، اظهار داشت: یادگیری مجازی به کمک منابع، می تواند یادگیری ها را در بستر فضای مجازی گسترش دهد و هدف احداث فرصت های مطلوب برای آموزش است.