گالری گردی در پایتخت؛ نمایش خط نگاره های ابراهیم حقیقی، من یک زن هستم روی دیوار می رود

آبنما کار: جمعه ۱۳ مهر نمایشگاه های خط نگاره های ابراهیم حقیقی در گالری سهراب و نمایشگاه نقاشی من یک زن هستم در گالری شلمان افتتاح می شوند.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می نمایند و این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. دومین جمعه پاییز هم همچون هفته پیش گالری ها با افتتاح نمایشگاه های مختلف کار خویش را ادامه می دهند. همینطور گالری «سرزمین هنر» هم در روز جمعه ۱۳ مهر افتتاح می گردد و کار خویش را آغاز می کند. در ذیل لیست تعدادی از نمایشگاه های هنری که در روز جمعه ۱۳ مهرماه افتتاح می شوند، می خوانید.
گالری سرزمین هنر
گالری «سرزمین هنر» روز جمعه ۱۳ مهر با برپایی نمایشگاه گروهی فیگوراتیو با عنوان «رخ در رخ» افتتاح می گردد. در این نمایشگاه آثاری از پونه اوشیدری، آرزو جباری، شیدا حسن پور، علی خالق، تارا خونشین، زرتشت رحیمی، مسعود مجاوری آگاه، محمود محکمی، سحر محمودی مطلق، مهسا مهدی نژاد، طلوع ناصری، احسان نصری و حمید هادی نژاد به نمایش در می آید. نمایشگاه گروهی «رخ در رخ» تا ۲۲ مهر همه روزه به جز دوشنبه ها در گالری سرزمین هنر به نشانی اوین، ابتدای سربالایی خیابان کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ میزبان علاقمندان است.
موزه هنرهای معاصر فلسطین
نمایشگاه نقاشی «هندسه ارگانیک» که از ۱۳ تا ۲۱ مهرماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا می شود، آثاری از غزاله روستا را به نمایش می گذارد. این مجموعه شامل تلفیقی از هندسه و ارگانیک در قالب پیکره هایی انسانی است که مضمون مشترک تمامی آثار به حساب می آید که هم شبیه آدم است و هم ماشینی بودن را تداعی می کند و ساختاری دووجهی «هندسی» و «ارگانیک» دارد. موزه فلسطین در خیابان ولیعصر خیابان بزرگمهر نبش خیابان برادران مظفر پلاک ۷۴ قرار دارد.
گالری فرمانفرما
گالری فرمانفرما از ۱۳ تا ۲۷ مهر ماه میزبان نمایشگاه انفردی مجسمه های حمیدرضا عینی با عنوان «میزبانی برنزها» است. گالری فرمانفرما در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ قرار دارد و همه روزه به غیر از دوشنبه ها، از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ میزبان علاقمندان است.
گالری ژاله
نمایشگاه نقاشی های امیرحسین امیرجلالی با عنوان «فراسو» جمعه ۱۳ مهر در گالری ژاله افتتاح می گردد. در نمایشگاه «فراسو» که با گردآوری مرتضی توکلی برگزار می شود، ۱۲ اثر انتزاعی با تکنیک ترکیب مواد که از سیر و سلوکی فلسفی گذر کرده و بر بوم نشسته اند، به نمایش در می آید. این نمایشگاه از ۱۳ تا ۲۴ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان نوشهر، شماره ۳، بر پا خواهد بود. گالری ژاله شنبه ها تعطیل می باشد.
گالری سایه
نمایشگاه عکس امیر حسین حشمتی با عنوان «طعم واقعی آرامش» از جمعه ۱۳ مهرماه در گالری سایه به نشانی خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۲۱ شروع به کار می کند.
گالری پل
نمایشگاه نقاشی های شهرام سیف با عنوان «شَهرم» جمعه ۱۳ مهر در گالری پل واقع در پل سیدخندان، خیابان کابلی(دبستان)، کوچه فردوسی، پلاک ۳۴، طبقه همکف افتتاح می گردد.
گالری شلمان
نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «من یک زن هستم» به کیوریتوری الهام گردون زاده از ۱۳ تا ۱۸ مهرماه در گالری شلمان برگزار می گردد. گالری شلمان در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ واقع و پنج شنبه ها تعطیل می باشد.
گالری ابد
نمایشگاه گروهی چیدمان با عنوان «پانگه آ» متشکل از آثار آرزو زرگر، نادیا سجاد و مائده کدخدازاده روز جمعه ۱۳ مهر در گالری ابد به نشانی گیشا( کوی نصر)، خیابان شهید علیالی(پیروزی غربی)، خیابان جوادی، پلاک ۵۳ گشایش می یابد. این نمایشگاه تا ۲۷ مهر ادامه دارد.
گالری شکوه
نخستین حراج پاییزی گالری شکوه با ارائه آثاری از هنرمندان برجسته تجسمی و با قیمت هایی از ۳۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان روز جمعه ۱۳ مهرماه ساعت ۱۶ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برگزار می گردد.
آثاری از آیدین آغداشلو، هانیبال الخاص، آرمان استپانیان، فرح ابوالقاسم، ناصر اویسی، رضا بانگیز، بهمن بروجنی، علی بیگ پرست، نامی پتگر، صادق تبریزی، حمید جبلی، رضا حسینی، مهدی حسینی، کامبیز درم بخش، مصطفی دشتی، حسینعلی ذابحی، جمشید سماواتیان، غلامحسین سهرابی، هادی ضیاءالدینی، شهاب طایفه مهاجر، داریوش طایفه مهاجر، فرهاد گاوزن، احمد مرشدلو، منوچهر معتبر، علی ندایی، کریم نصر، احمد نصرالهی، سرکیس واسپور، احمد وکیلی، واهیک هارطونیان، رضا هدایت، مژده اتراک، ابوحمید اسدی، ابوسعید اسدی، نازنین اعوانی، لوییزا افشان فر، هایده ایازی، سمیرا اسکندرفر، نیاز باباتبار، رضا براتی، مهرداد پورنظرعلی، حمید جعفرزاده، ابراهیم حسن زاده دیزج، مرتضی خسروی، مصطفی خسروی، مریم خوبان، حسین خوشرفتار، مهسا ذاکری، غزال زارع، حسین شاه طاهری، امین شجاعی، اوژن شیراوژن، فرشید شیوا، حامد صحیحی، محمد صفاجو، شادی طلایی، سونا عبدالعلی زاده، نسرین فیروزروستا، مهرداد فلاح، مهدیه کواکب پناه، مقداد (مهرداد) لرپور، مالک محمدزاده، مهسا محمدی، احمد مرادی، جلال الدین مشمولی، امیر معبد، علی معتمدیان، زهرا مومنی، سعیده میرشکار، احسان نصری، هانی نجم، محمدعلی نعمتی، یاسمن نوذری و امیر یگانه برای فروش گذشاته می گردد.
گالری ماه مهر
نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه طراحی و ساخت مدال سهراب با عنوان «مدال سهراب» متشکل از ۳۳ اثر از ۲۸ هنرمند روز جمعه ۱۳ مهر ساعت ۱۶ در گالری ماه مهر افتتاح می گردد. آیین گشایش نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه طراحی و ساخت مدال سهراب جمعه ۱۳ مهرماه در گالری ماه مهر به نشانی خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک ۷ برگزار می گردد.
گالری شمیده
نمایشگاه انفرادی عکس فاطمه شریفی فرزانه با عنوان «روایت آدمک ها در کابوس پریشانی به نام شهر» از ۱۳ تا ۱۸ مهرماه در گالری شمیده واقع در میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی(بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک۸، طبقه اول، واحد۱۲ برگزار می گردد.
گالری خط سفید
نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی ۷۷ به کیوریتوری پروین معراجی، اورانوس و ارغوان افشاریان از جمعه ۱۳ مهرماه در گالری خط سفید به نشانی خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲ شروع به کار می کند.
گالری دلگشا
«نارنجک ها و نجّار» عنوان نخستین نمایشگاه انفرادی مجسمه امیر کمند در گالری دلگشا است که روز جمعه ۱۳ مهرماه شروع به کار می کند. گالری دلگشا در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰ قرار دارد.
گالری گلستان
نمایشگاه نقاشی های تارا بهبهانی از جمعه ۱۳ تا ۱۸ مهرماه در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برپا می گردد.
گالری سهراب
نمایشگاه خط نگاره های ابراهیم حقیقی از روز جمعه ۱۳ مهرماه در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، پیش از رامسر، شماره ۱۴۲ افتتاح می گردد و تا ۲۵ مهر برپا است.