رئیس حوزه هنری کردستان: صدیق تعریف در اختتامیه جشنواره دف تقدیر می گردد

آبنما کار: سنندج – رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی اظهار داشت: در اختتامیه جشنواره دف نوای رحمت از یک عمر خدمات استاد صدیق تعریف تقدیر می گردد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، رییس حوزه هنری استان کردستان امروز چهارشنبه در افتتاحیه این جشنواره که در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزارشد، ضمن تبریک عید قربان عید تجلی بندگی، اظهار داشت: کردستان مهد موسیقی و دیار فرهنگ و هنر است و امروزمیزبان عرفان و عاشقان شرکت کننده در هشتمین جشنواره نوای رحمت است.
امین مرادی از حمایت مسئولان استان در برگزاری این جشنواره تشکر کرد و اظهارداشت: از صدیق تعریف هنرمند برجسته موسیقی کشورمان که از فرزندان موفق کردستان هستند در این جشنواره تجلیل می گردد.
وی با اشاره به اینکه داوران اولین مرحله این جشنواره متشکل از مهدی فتحیان فرزاد عندلیبی و شهرام منصوری است، بیان کرد: شعار این دوره از جشنواره هنر، همگرایی و مهربانی است.
وی با اشاره به اینکه در بخش گروه نوازی ۴۷ گروه شرکت کردند که ۱۲ گروه به مرحله نهایی راه پیدا کردند، اعلام نمود: در بخش تک نوازی ۱۳ تا ۱۹ سال بانوان ۵۷ نفر شرکت کردند که ۱۳ نفر به بخش مسابقه راه یافتند.
رییس حوزه هنری استان کردستان افزود: در تک نوازی آقایان ۱۳ تا ۱۹ سال هم ۵۳ شرکت کننده داشتیم که ۱۴ نفر به بخش نهایی راه پیدا کردند.
مرادی اظهارداشت: در بخش تک نوازی بزرگسالان ۶۷ نفراز آقایان و ۵۳ نفر از بانوان شرکت کردند که به ترتیب ۱۶ و ۱۴ نفر راهی مرحله نهایی شدند.
وی بیان کرد: ۳۳ گروه مولودی خوانی هم شرکت کردند که از این تعداد ۱۰ گروه به مرحله نهایی این دوره از جشنواره راه یافتند.