پیش قراول حقوق شهروندی در ایران کیست؟

آبنما کار: شیخ ابوالحسن خرقانی با این جمله معروف است که می گوید: ˮهر که در این سرا در آید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزدˮ
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، محمد کرم محمدی، فرماندار شاهرود در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان اضافه کرد: شیخ ابوالحسن خرقانی در دوره خود، پیش قراول حقوق شهروندی بوده است.
وی خواهان حفظ شان گردشگری مجموعه خرقان شد و اظهار داشت: مجموعه های خرقان و بسطام همچون نقاط گردشگری استان هستند که روزانه توریست دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان هم با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان شاهرود، اظهار داشت: بخش مهمی از ظرفیت های گردشگری استان سمنان در شهرستان شاهرود قرار دارد.
محمد جهانشاهی با اشاره به اینکه “استان سمنان 1400 مقصدی تازه برای سفر” بعنوان شعار استان سمنان در حوزه گردشگری هدف گذاری شده است، ابراز امیدواری کرد: این استان تا سال های آینده بتواند سهم بیشتری در گردشگری کشور داشته باشد.
شیخ ابوالحسن علی بن جعفر بن سلمان خرقانی «یا علی بن احمد» عارف بزرگ قرن چهارم و پنجم هجری از چهره های بسیار درخشان عرفان ایرانی است که در آزاد اندیشی و مردم گرایی جهانی و وسعت نظر انسانی و تفکر والای عرفانی ممتاز و کم نظیر است.
گفتار و کردار این عارف ایرانی که در نیمه‌ی دوم قرن چهارم و اوایل قرن پنجم هجری در خرقان شاهرود می زیسته، در خلال گذشت نزدیک به یک هزار سال همواره مورد توجه، مطالعه و سرمشق عارفان، شاعران، متفکران و محققان بوده است. آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در روستای قلعه نو خرقان در 24 کیلومتری شمال شاهرود قرار دارد.