۱۵ مرداد ماه عود و تنبور مهمانی می دهند

آبنما کار: رضا علی آبادی نوازنده تنبور و هومن شیرعلی نوازنده عود دوشنبه ۱۵ مرداد ماه تازه ترین کنسرت دونوازی خویش را با عنوان تنیده در صدا برگزار می کنند.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، کنسرت دونوازی تنبور و عود رضا علی آبادی و هومن شیرعلی با عنوان «تنیده در صدا» ساعت ۲۱ روز دوشنبه ۱۵ مردادماه در تالار رودکی تهران برگزار می گردد.
رضا علی آبادی نوازنده و مدرس تنبور درباره این برنامه اظهار داشت: این کنسرت در دو بخش اجرا می گردد. بخش اول با ایده ها و تفکرات هومن شیرعلی نوازنده‌ی ساز عود طراحی شده و در بخش دوم، ایده ها و نظرات اینجانب من با ساز تنبور با همراهی ساز عود اجرا می گردد.
وی با بیان این نکته که کنسرت «تنیده در صدا» پنجمین رویداد شنیداری در قالب بداهه نوازی و دونوازی و سه نوازی با سازهای مختلف است، اظهار نمود: اهمیت پرداختن به موسیقی بی کلام به دغدغه‌ی چندین سال گذشته‌ی من تبدیل گشته است چونکه در شرایطی که خواننده سالاری در بین عموم مردم و همینطور آهنگسازان به شدت در سال های اخیر به چشم می خورد، همیشه تلاش بر آن داشتم مخاطبان را به سمت خودِ موسیقی و شنیدن موسیقیِ سازی جلب کنم و ترکیب ساز تنبور با سازهای مختلفِ موسیقی ایرانی را به گوش مخاطبان برسانم. از جانب دیگر در کنسرت پیش رو با حذف آگاهانه‌ی ساز کوبه ای بیشتر تلاش در اجرای جملات ملودی محور و موسیقی فرمال داشته ایم.
رضا علی آبادی نوازنده‌ی تنبور و تار و همینطور مؤلف کتاب «مقام های باستانی تنبور» از نشر سرود و هم مجموعه‌ی «نظم های تنبور۱، ۲، ۳» از مؤسسه‌ی فرهنگی ـ هنری ماهور است. از فعالیت های وی می توان به چندین کنسرت بداهه نوازی به صورت دونوازی یا چندنوازی در تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، کاخ سعدآباد و همینطور سرپرستی و آهنگسازی گروه «جامی» نام برد.
هومن شیرعلی هم همچون هنرمندان جوان عرصه موسیقی است که از مهم ترین فعالیت های هنری او می توان به تک نوازی عود در نهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان، شرکت در فستیوالِ کارتاجِ تونس، شرکت در سی امین جشنواره‌ی موسیقی فجر به همراه گروه عود «زریاب»، کنسرت تکنوازی عود در دانشگاه فرهنگ و هنر، کنسرت نغمه های مشرق زمین در تالار وحدت، و اجراهای مختلف در شهرستان ها اشاره نمود.