سهم ناچیز آذربایجان غربی از اقامتگاه های بوم گردی

آبنما کار: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی با وجود دارا بودن ظرفیت های بی بدیل طبیعی و تاریخی در مناطق روستایی و تنوع قومیتی که جلوه هایی بکر در آبادی های دور و نزدیک این استان خلق کرده، سهم ناچیزی از اقامتگاه های بوم گردی دارد و شکوفایی آن نیازمند همت و مشارکت روستاییان است.
حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه تابحال از بابت اسکان مسافرین به استان با کمبود محل اقامتی مواجه نبودیم اضافه کرد: امسال 93 واحد اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، میهمان پذیرو مجتمع خدماتی رفاهی در سطح استان پذیرای مسافران تابستانی است که نسبت به سال قبل 3 واحد اقامتی به محل های اقامتی مسافرین اضافه شده است.
وی با اشاره به شناسایی ۴۹ روستای هدف گردشگری در استان افزود: روستاها و مناطق عشایری استان دارای خصوصیات خاصی از نظر آب و هوای مناسب، تنوع طبیعت و چشم اندازهای بکر و انواع خوراک و غذاهای بومی هستند و می طلبد بخش دولتی و خصوصی با همکاری مشترک از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به 7 واحد اقامتگاه بوم گردی در روستای استان اظهار نمود: این واحدهای بوم گردی با ظرفیت روزانه 70 نفر اماده عرضه خدمات به مسافرین تابستانی است.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای اقامتی بوم گردی استان در روستاهای نصرت آباد و بابا نظر تکاب، روستای بالاگیر اشنویه و روستای لیلانه سردشت عرضه خدمات می دهند.
امامی، توسعه واحدهای بوم گردی را جز اولویتهای این اداره کل عنوان نمود و اظهار داشت: مشارکت روستاییان در توسعه واحدهای بوم گردی علاوه بر شناساندن جاذبه های روستا و انتقال فرهنگ، آئین و رسومات هر منطقه به گردشگران زمینه رونق کسب و کار و درامد را برای اهالی منطقه فراهم می کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با تاکید براینکه معرفی روستاهای گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی سبب تولید فرصت های شغلی می گردد عنوان کرد: می توان با عرضه کالاها و تولیدات روستاییان زمینه تولید اشتغال پایدار را فراهم نمود.
وی با اشاره به اینکه در کشورهای خارجی از کوچکترین فرصت برای حضور توریست استفاده می نمایند خاطرنشان کرد: با وجود تلاشهای این اداره در جهت توسعه صنعت بوم گردی در روستاهای استان هنوز روستاییان انچنان که باید از این بستر توسعه استقبال نکردند و فرهنگ آن در روستاها جا نیفتاده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: توجه به جاذبه های گردشگری، ساماندهی جاده ها و مسیرهای جاذبه های تاریخی و تولید امکانات رفاهی مناسب از مولفه های اصلی رونق بوم گردی و گردشگری در این استان به حساب می آید.