مسئول دبیرخانه بین المللی حسینیه ایران: یزد می تواند پایتخت گردشگری معنوی جهان باشد

یزد مسئول دبیرخانه بین المللی حسینیه ایران با بیان این که یزد می تواند پایتخت گردشگری معنوی جهان باشد، ایجاد پژوهشکده «خانه فرهنگ اسلام و ایران» و «موزه بین المللی امام حسین(ع) از طرح های دبیرخانه است.
«سیدحسن حسینی» در نشست شورای فنی استان که روز گذشته با محوریت گردشگری و مشکلات این صنعت در استانداری یزد برگزار شد، برند گردشگری مذهبی یزد را یکی از مزایای این استان در توسعه گردشگری دانست و اظهار داشت: یزد بعنوان حسینیه ایران خصوصا در مناسبت عزاداری ماه محرم اقدامات خیلی خوب و موفقیت آمیزی به همت کارگروه شکل گرفته در این عرصه، انجام داده است.
وی به لزوم برگزاری تورهای گردشگری ادیان در یزد اشاره نمود و اظهار داشت: یزد می تواند پایتخت گردشگری معنوی جهان باشد چون که در کنار تنوع ادیان و زندگی مسالمت آمیز دارای کنیسه ها، اتشکده ها و مساجد و تکایای زیادی است.
وی تصریح کرد: یزدی ها هر روز میزبان یک آیین مذهبی هستند که بعضاً به ادیان دیگر متعلق می باشد اما در هر صورت وجود تعداد زیادی از آیین های مذهبی ادیان در یزد، ظرفیتی بسیار غنی برای جلب توریستهای خارجی است.
مسول دبیرخانه بین المللی حسینیه ایران به اهمیت توجه به بافت تاریخی و محتوای فرهنگی ثبت جهانی اشاره نمود و اظهار داشت: ایجاد پژوهشکده «خانه فرهنگ اسلام و ایران» یکی از طرح های این دبیرخانه است که می تواند با هدف اشنایی گردشگران و بستن تورهای گردشگری در اینباره ایجاد و راه اندازی شود.
حسینی از ایجاد موزه بین المللی امام حسین(ع) با مشارکت شورای شهر هم اطلاع داد و خواهان حمایت استان در اینباره و تولید محتواهایی غنی شد.
البته «مسعود عظیمی» معاون اقتصادی استاندار در اینباره ضمن اشاره به اهمیت گردشگری معنوی مذهبی خواهان عرضه طرح کامل و تکمیل و بررسی ساختار مالی این نوع گردشگری در اسرع وقت شد.
«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد هم با استقبال از طرح های عرضه شده از جانب دبیرخانه حسینیه ایران، به مشکلات رزرو تورهای خارجی برای بازدید از چنین طرح هایی اشاره نمود و اظهار داشت: گاها تورهایی که در اینباره می توانند فعالیت کنند، از بک پکرها(کوله به دوشی) هستند و به دلیل محدود بودن تعداد آنها نمی توانند منبع پایدار و قابل توجه سرمایه گذاری بر این بخش باشند بنابراین باید در مگام نخست بتوانیم جایگاه خویش را در زمینه تورهای مذهبی برای توریستهای خارجی در دیگر کشورها تثبیت نماییم.

منبع: