مدیر پروژه: تله کابین کرمانشاه خارج از محدوده میراث است

کرمانشاه مدیر پروژه تله کابین کرمانشاه از تکمیل مسیر این پروژه تا آخر سال جاری اطلاع داد.
داریوش معصومی امروز (۲۴ شهریور) در حاشیه بازدید استاندار و شهردار کرمانشاه از پروژه تله کابین کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع این پروژه از آغاز خرداد سال جاری، اظهار داشت: این پروژه الان ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی از اتمام مسیر تله کابین تا آخر سال جاری اطلاع داد و اضافه کرد: افتتاح کامل پروژه به سال بعد موکول می شود، چون که باید برخی مجوزها همچون پروانه بهره برداری را کسب نماییم.
معصومی در مورد اعتبارات پروژه هم اظهار داشت: با عنایت به نوسانات قیمت ارز و با عنایت به این که عمده تجهیزات تله کابین وارداتی است، تعیین اعتبار مورد نیاز پروژه فعلا کار دشواری است.
مدیر پروژه تله کابین کرمانشاه با اشاره به اینکه مشکل جدی سر راه پروژه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حاضر خط پروژه خارج از محدوده میراث فرهنگی است و در این حوزه هم مشکلی با میراث نداریم.
معصومی طول مسیر این پروژه را ۱۳۳۲ متر اعلام و خاطرنشان کرد: اختلاف ارتفاع بالا و پایین مسیر هم حدود ۶۴۰ متر است.
با بهره برداری از اولین مرحله این پروژه مردم می توانند از میدان کوهنورد پارک کوهستان تا محدوده دشت کاهو در کوه های طاقبستان بالا بروند.
براساس نقشه طراحی شده برای این پروژه خط انتقال از میدان کوهنورد تاق بستان آغاز و بعد از رفتن به محدوده پایین قله دوکل به دشت کاهو در شرق ارتفاعات طاقبستان و محدوده جنوبی تنگ کنشت می رود.

منبع: