حبیب صبور ؛ کوی طبیب آهنگران شنیدنی شد

آبنما کار: همزمان با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، صادق آهنگران از مداحان و خوانندگان موسیقی آیینی کشورمان آلبوم کوی طبیب را به صورت مجانی منتشر نمود.

حبیب صبور تهیه کننده و مدیرتولید آلبوم «کوی طبیب» در گفتگو با خبرنگار مهر از تولید یک آلبوم ویژه ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا اطلاع داد و اظهار داشت: طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته بود با حمایت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طی روزهای اخیر آلبوم «طبیب عاشقان» با صدای حاج صادق آهنگران به صورت مجانی پیش روی مخاطبان عزیز قرار گرفته است. در این آلبوم بنده بعنوان تهیه کننده و مدیر تولید، حاج صادق آهنگران خواننده، قاسم صرافان شاعر و محسن نامدار بعنوان تنظیم کننده عوامل اجرایی را می سازند.
وی درباره معرفی قطعات آلبوم توضیح داد: «کوی طبیب»، «علی اصغر (ع)»، «خواهر غم پرور»، «اتمام حجت»، «سرور و سالار دین»، «لبان تشنه» و «شام غریبان» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند. این آثار منتخبی از بازسازی نوحه های عاشورایی حاج صادق آهنگران در روزهای دفاع مقدس و تولید چند اثر جدید است که با مبحث شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و واقعه عاشورا در چارچوب یک آلبوم گردآوری شده است. البته هدف اصلی تولید اثر هم تهیه یک مجموعه موسیقایی برای آن دسته از عزادارانی است که در روزهای کرونایی تمایل دارند به سهم خود سوگوار حضرت سیدالشهدا (ع) باشند و در منازل یا محل کار با این آثار ارادت خویش را ابراز نمایند.
این تهیه کننده در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: طبق برنامه ریزی که انجام قرار بر این است تا آلبوم دیگری را با مبحث ایام محرم و صفر تولید نماییم که این آلبوم مشتمل بر برخی بحر طویل ها با مبحث حضرت سیدالشهدا (ع) است و به اعتقاد من آلبوم بسیار متفاوتی است که مقرر است در روزهای اربعین به ارادتمندان حضرت سیدالشهدا عرضه شود. ما برای این اثر هم تصاویر ویژه ای تدارک دیده ایم که بزودی درباره اطلاع رسانی لازم خواهد شد.

صبور در انتها با اشاره به اینکه آلبوم «کوی طبیب» به صورت مجانی در اختیار مخاطبان قرار گرفته، اظهار داشت: آنچه در حوزه حمایت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران صورت گرفته در حوزه تأمین هزینه تولید بوده و حاج صادق آهنگران و بنده هیچ گونه دستمزدی از حضور در این پروژه دریافت نکرده ایم. به هر حال این پروژه اثری در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) است و امیدوارم مورد قبول مخاطبان و عزاداران حسینی قرار گیرد. البته همان گونه که گفتم این آلبوم به صورت مجانی عرضه و پخش شده و اگر چنانچه سامانه یا اپلیکیشنی نسبت به فروش این اثر اقدام نماید، اساسا مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
صادق آهنگران در سال های اخیر ضمن برگزاری مجالس نوحه خوانی و ذکر مصائب خاندان (ع) در عرصه موسیقی هم فعالیتهایی داشته که از آن جمله می توان به آلبوم های «مثنوی شهادت»، «داغ ازلی» و «دشت کربلا» و «اشک افشان» اشاره نمود.

منبع: