با همکاری چند مجموعه دانشگاهی و هنری؛ فراخوان یک جشنواره عکس و پوستر کرونایی منتشر گردید

فراخوان شرکت هنرمندان برای حضور در جشنواره ملی عکس و پوستر همدلی و مشارکت مردمی در مقابله با کرونا منتشر گردید.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، فراخوان شرکت هنرمندان برای حضور در جشنواره ملی عکس و پوستر «همدلی و مشارکت مردمی در مقابله با کرونا» که به همت دانشگاه آزاد تهران شمال، دانشگاه هنرهای ایرانی – اسلامی استاد فرشچیان و انجمن علمی پژوهش های هنری برگزار می شود، منتشر گردید.
در متن فراخوان جشنواره ملی عکس و پوستر «همدلی و مشارکت مردمی در مقابله با کرونا» آمده است:
این جشنواره که با همکاری دانشگاه هنرهای ایرانی-اسلامی استاد فرشچیان، انجمن علمی پژوهش های هنری ایران و دانشگاه آزاد تهران شمال برگزار می شود؛ فرصتی برای همه شهروندان ایرانی است تا آنچه درباب واکنش های اخلاقی، همدلی و همیاری در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ را ثبت و ضبط کرده اند، با زبان هنر، مستندسازی کرده و در نمایشگاه مجازی (و اگر شرایط مهیا شد، حقیقی) این جشنواره، در معرض دید عموم قرار دهند.
*محورهای موضوعی
متقاضیان می توانند آثار عکاسی و طراحی پوستر خود با موضوعات زیر، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند:
جلوه های حضور داوطلبانه و همکاری با کادر درمان و سازمان ها و نهادهای در رابطه با ویروس کرونا / جلوه های همدلی با مردم لطمه دیده از ویروس کرونا / مشارکت مردم در رعایت اصول بهداشتی در ارتباطات اجتماعی / تجلیل از کادرهای درمان و صفوف مقدم مبارزه با اپیدمی کرونا / تجلیل از شهدای سلامت و…
*ضوابط و مقررات کلی شرکت در جشنواره
– شرکت در این جشنواره برای عموم هنرمندان، دانشجویان و هنرجویان، دانش آموزان و علاقه مندان عکاسی و گرافیک آزاد است.
– دریافت آثار بوسیله ایمیل و شماره پیام رسان واتس آپ جشنواره به آدرس های زیر امکان پذیر است:
artfestivalcoronavirus@iau-tnb.ac.ir و ۰۹۱۲۸۴۰۶۲۷۴( لطفاً فرم ارسال اثر به جشنواره ملی عکس و پوستر را پرکرده و به همراه آثار، ارسال کنید.)
– شرکت کننده در جشنواره بعنوان مالک اثر شناخته می شود و مسئولیت هر گونه ادعا درباره مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج و برعهده ارسال کننده است.
– برگزارکننده حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای چاپ کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به جشنواره، با ذکر نام صاحب اثر را برای خود محفوظ می دارد.
– برگزارکننده حق برگزاری نمایشگاه آثار پذیرفته شده را در شرایط زمانی و مکانی مناسب دارد.
– ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات جشنواره از طرف شرکت کنندگان است و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزارکننده است.
– آثار ارسالی، نباید دارای امضا، پاسپارتو، قاب، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرگونه نشانه تصویری باشند.
*ضوابط و مقررات بخش عکس
– آثار عکاسی توسط دوربین حرفه ای یا گوشی تلفن همراه آزاد است و محدودیت سنی وجود ندارد.
– در این بخش، هر فرد می تواند حداکثر ۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.
– آثار عکاسی می توانند رنگی، سیاه و سفید، مونوکروم، آنالوگ یا دیجیتال باشند. ویرایش عکس ها تنها در حدی که به اصالت تصویر خدشه وارد نکند؛ مورد قبول است و هیچ گونه ترفندی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش نماید، مورد قبول نیست. اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی، کراپ در عکس ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد، قابل قبول است. تشخیص نهایی این مساله به عهده هیات داوران است.
– طول تصاویر ارسالی باید ۱۰۰۰ پیکسل بوده و در صورت پذیرفته شدن، صاحب اثر باید اثر را با فرمت Jpeg و در ابعاد حداکثر ۳۰ در ۴۰ سانتی متر و با رزولوشن ۳۰۰ dpi ارسال نماید. در صورت راه یابی آثارعکس به بخش نمایشگاه چنانچه اثر به ویرایش حرفه ای نیاز داشته باشد از روی فایل اصلی و با اجازه مالک اثر، پردازش تصویر بدون خدشه دار کردن ماهیت اسنادی عکس و کادر ارائه شده صورت می پذیرد.
*ضوابط و مقررات بخش پوستر
– در بخش پوستر هر فرد می تواند حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.
– آثار پوستر باید با فرمت Jpeg و ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی متر و با رزولوشن ۲۰۰ dpi ارسال شوند.
*جوایز:
جوایز جشنواره در دو رشته عکس و پوستر به قرار زیر خواهد بود:
عکس: به سه نفر برتر لوح تقدیر و جایزه نقدی هر کدام به ترتیب: (نفر اول: ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم: ۲۰ میلیون ریال، نفر سوم: ۱۰ میلیون ریال) اهدا خواهد شد.
پوستر: به سه نفر برتر لوح تقدیر و جایزه نقدی هر کدام به ترتیب: (نفر اول: ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم: ۲۰ میلیون ریال، نفر سوم: ۱۰ میلیون ریال) اهدا خواهد شد.
هم چنین در هر دو بخش عکس و پوستر، به ۱۰۰ نفر از راه یافتگان به مرحله نهایی به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.
*امتیازات شرکت کنندگان
چنانچه آثار برگزیده به صورت یک مجموعه چاپ و منتشر شود، به تمام هنرمندانی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده می شود گواهی شرکت در جشنواره و کتاب نمایشگاه اهدا خواهد شد.
هیات داوران بخش عکس: محمود عبدالحسینی، فرهاد سلیمانی، کتایون قدس راد.
هیئت داوران بخش پوستر: مریم لاری، فرزاد ادیبی، بهنام زنگی.
*تقویم جشنواره
آخرین مهلت ارسال آثار: اختتام ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹؛
انتخاب و داوری آثار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹؛
اعلام نتایج: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹.
*ارتباط با جشنواره:
برای کسب هر گونه اطلاعات درباب جشنواره با دبیرخانه جشنواره در معاونت فرهنگی واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی تماس بگیرید.