ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه زریبار تخریب می شوند

کردستان رئیس اداره محیط زیست شهرستان مریوان اظهار داشت: باتوجه به اهمیت حفظ و صیانت از اراضی حریم تالاب زریبار پنج مورد از ساخت و سازهای غیرقانونی با دستور قضایی تخریب شد.
ابراهیم همت بلند در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: این اقدامات بعد از پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست و به دنبال حساسیت تالاب زریبار و پیرو مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی شهرستان مریوان و کارگروه نجات بخشی این تالاب بعد از طی مراحل حقوقی و صدور رأی و حکم قضایی صورت گرفت.
وی ادامه داد: این عملیات با حضور دادستان شهرستان مریوان و نمایندگان ادارات حفاظت محیط زیست، جهادکشاورزی، شهرداری و نیروی توزیع برق مریوان انجام شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان مریوان اشاره کرد: بعد از ثبت جهانی تالاب زریوار در کنوانسیون رامسر این اداره با تمام توان با هرگونه تهدید و عوامل تخریب تالاب مقابله خواهدکرد و روند تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز با پیگیری در مراجع قضایی همچنان با قوت ادامه می یابد.
تالاب زریوار(زریبار) یکی از مهمترین دریاچه های آب شیرین در ایران و منطقه است و از غنی ترین و متنوع ترین اکوسیستم و پدیده زیست محیطی استان و کشور می باشد که با مساحت بیش از 2 هزار و 400 هکتار بعنوان پناهگاه حیات وحش جزء مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان کردستان است و به سبب جایگاه منحصر به فرد آن، از اهمیت اکولوژیکی، گیاهی، جانوری و هیدرولوژیکی بالایی برخوردارست.