والس سبز سرد منتشر شد؛ ایده های موسیقایی ام را از ادبیات می گیرم

به گزارش آبنما کار یکی از آهنگسازان و نوازندگان موسیقی کشورمان در تشریح تازه ترین فعالیتهای موسیقایی از انتشار یک تک آهنگ به نام والس سبز سرد اطلاع داد.

امیرحسین علیرضایی آهنگساز و نوازنده پیانو که چندی قبل نماهنگ «بازگشت به رودخانه» را در فضای مجازی منتشر نمود در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیتهای خود در عرصه موسیقی توضیح داد: پس از انتشار تک آهنگ بی کلام «بازگشت به رودخانه» که اردیبهشت ماه سال جاری منتشر و با استقبال خوب مخاطبان مواجه گردید تلاش کردم در مسیری که برای معرفی آثارم انتخاب کردم، قطعه دیگری را تولید کنم که در نهایت منجر به انتشار قطعه «والس سبز سرد» شد.
این آهنگساز در یادداشتی به بهانه انتشار این تک آهنگ نوشته است: «والس سبز سرد برای من فقط یک مفهوم ندارد. بگذارید در این قالب عنوان کنم که من ایده هایم را از ادبیات می گیرم. درست است که به شکل موسیقایی نیستند این ایده ها، اما چیزی شبیه به یک دنیای کوچ هستند با همه جزئیاتش. گاهی این ایده ها را که نمی توان بیانشان کرد. این ایده ها بیشتر تصور و تصویر هستند که آنها را روی کاغذ می نویسم با چند کلمه کلیدی و بعد یک جمله؛ حالا همه آن چیزی که برای ساخت یک موسیقی نیاز دارم در اختیارم است. اگر بخواهم دقیق تر به شما بگویم من تصمیم نمی گیرم که موسیقی بنویسم و به خاطرش پشت ساز بنشینم. وقتی به خودم می آیم می بینم که قطعه ای را می شنوم که به من متعلق می باشد.
یک نکته را هم درباره موسیقی هایی که منتشر می کنم همواره برایم قابل توجه بوده و هست. اینکه در بعضی اوقات طرح گرافیکی یا پوستر آثارم جذاب تر از خود موسیقی است که من ایده آنرا با عکاس ها مطرح می کنم و آنها یا عکسی که از قبل گرفته اند را برایم می فرستند یا برای آن موسیقی عکسی می گیرند. در مورد نام هم قطعات باید بگویم که هیچ چیزی در ذهن ندارم جز ایده اولیه ام. پس از ساخت موسیقی گوشش می دهم و اسمش را انتخاب می کنم. البته برای این کار گاهی از دوستانم هم مشورت می گیرم.
من از یک جایی به صورت عجیبی وارد جریان آهنگسازی موسیقی فیلم شدم و خدا را شکر الان در ماه یکی دو موسیقی فیلم کوتاه به من سفارش می دهند که بسازم. من همیشه دوست داشتم که آهنگساز موسیقی فیلم بشوم و گویا این آرزو دارد به نتیجه می رسد و کارهای خیلی خوبی از کارگردانان جوان را آهنگسازی کردم و از آنان ممنونم که به من اعتماد کردند.
به هر حال موسیقی نئوکلاسیک در ایران به گوش های مردم شناسانده شده و آنها رفته رفته به شنیدن این نوع موسیقی عادت کرده اند. کما اینکه می توانم ادعا کنم اوضاع نسبت به سه سال پیش که نخستین کنسرت موسیقی خودم را برگزار کردم خیلی بهتر شده. اما موسیقی بی کلام همچنان نیازمند حمایت بیشتری برای شنیده شدن و انتشار است. من حالا در شرایطی قرار دارم که برنامه ام برای آینده فعلاً مشخص نمی باشد. فقط این را می دانم که من موسیقی هایم را هر چند وقت یک مرتبه به صورت تک آهنگ منتشر خواهم کرد. چونکه هزینه تولید موسیقی آنقدر زیاد شده که حتی نمی توانم به هزینه های آلبوم فکر بکنم. ولی اساسا پس از تمام شدن کرونا کنسرت هایم را باردیگر برگزار خواهم کرد.»
برای شنیدن قطعه «والس سبز سرد» اینجا را کلیک کنید.

منبع: