با همراهی هنرمندان ایرانی؛ کرنش به حافظ به مرزهای آلمان رسید

به گزارش آبنما کار هشت هنرمند ایرانی با نمایشگاه کرنش به حافظ، گونتر اوکر را در موزه گوته شهر دوسلدورف کشور آلمان همراهی خواهند کرد.

به گزارش آبنما کار به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: «گونتر اوکر هنرمند آلمانی مجموعه «کرنش به حافظ» را با برداشت از خاطرات سفر اول خود به ایران به وجود آورده و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ درهشت شهر ایران همچون شیراز، تهران، اصفهان، کرمان، مشهد، رشت، بوشهر و کیش به معرض نمایش گذاشته است. اوکر بعد از نمایش آثارش در هشت شهر ایران تصمیم گرفت از هر شهر یک هنرمند را برای همراهی این پروژه هنری انتخاب و همراه نمایشگاه «کرنش به حافظ» از هر هنرمند یک اثر را در کنار آثارش خودش در مرزهای اروپا به نمایش بگذارد.
وی اضافه کرد: پیش از این قرار بود نمایشگاه ۸ خرداد به آلمان برود و هنرمندان ایرانی هم اوکر را در این رویداد همراهی کنند و در کنار آثارشان در اروپا در نمایشگاه حضور یابند ولی به علت شرایط پیش آمده و مبحث همه گیری کرونا در دنیا نمایشگاه در تاریخ مقرر در آلمان برگزار می شود ولی بدون شرکت هنرمندان ایرانی.
مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به اینکه در زمان افتتاحیه نمایشگاه در آلمان اوکر و هشت هنرمند ایرانی به صورت لایو حضور خواهند داشت، اظهار داشت: این نمایشگاه ۸ خرداد ماه مصادف با ۲۸ می ۲۰۲ در موزه گوته در دوسلدورف به نمایش در خواهد آمد ولی هنرمندان ایرانی و اوکر از راه فضای مجازی و به صورت لایو نمایشگاه را همراهی خواهند کرد.
مظفری بیان نمود: به دلیل شرایط قرنطینه در جای جای دنیا و شهر دوسلدورلف، میهمانان برای مراسم دعوت نشده و تمام آثار و تور مجازی از نمایشگاه «کرنش به حافظ» از راه رسانه های آلمان، اتریش و سوئیس به صورت زنده پخش خواهد شد. روزنامه ها هم گزارش های مفصلی را از آثار حاضر در این نمایشگاه بخصوص آثار هشت هنرمند ایرانی تهیه و منتشر خواهند کرد.
وی در مورد هشت هنرمند ایرانی حاضر در این نمایشگاه هم اظهار داشت: مرتضی ترسلی از شیراز، محمد رضا یزدی از تهران، علی محبوبی صوفیانی از اصفهان، شهریار رضایی از کرمان، بابک منتظری از مشهد، عارفه آراد از رشت، فرزاد دشتی زاده از بوشهر و ندا آیتی از کیش با آثار حجم و اینستالیشن در نمایشگاه «کرنش به حافظ» در کنار اوکر خواهند بود.
مظفری در انتها اظهار داشت: امیدواریم این نمایشگاه همراه هنرمندان ایرانی به تور دور اروپا برود و تمام علاقمندان بتوانند از تماشای این آثار با مبحث حافظ لذت ببرند و علاوه بر ادبیات ایران زمین با آثار هنری هنرمندان معاصر ایران هم از نزدیک آشنا گردند.
نمایشگاه «کرنش به حافظ» گونتر اوکر از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در هشت شهر ایران به نمایش در آمده و الان هشت هنرمند ایرانی هم این نمایشگاه را با آثارشان همراهی می کنند و این نمایشگاه در دور اروپا هم به نمایش در خواهد آمد.
نمایشگاه «کرنش به حافظ» هشتم خرداد ماه (۲۸ می ۲۰۲۰) در موزه گوته شهر دوسلدورلف به معرض نمایش گذاشته می شود.

منبع: